
Telekomy podjęły takie zobowiązanie po negocjacjach z rządem
Największe brytyjskie sieci komórkowe, w tym Vodafone i Virgin, wprowadzą nowe rozwiązania mające na celu ograniczenie liczby oszustw finansowych i ochronę konsumentów. Telekomy podjęły zobowiązanie po rozmowach z brytyjskim rządem. Modernizacja infrastruktury ma zostać przeprowadzona w ciągu najbliższego roku.
Jak donoszą anglojęzyczne media, w tym Finextra, brytyjskie telekomy będą blokować połączenia, w trakcie których przestępcy podszywają się pod oficjalnie działające instytucje, np. banki. Obecnie funkcjonująca infrastruktura umożliwia oszustom ukrycie numeru z którego dzwonią, często zagranicznego i wyświetlenie numeru telefonu należącego oryginalnie do banku czy firmy inwestycyjnej.
Warto zwrócić uwagę, że problem podszywania się przez oszustów pod oficjalnie działające instytucje jest wyzwaniem także w Polsce. Jedno z najpopularniejszych obecnie oszustw polega na tym, że przestępcy dzwonią do przypadkowych osób i podając się za bankowców starają się przejąć kontrolę nad pieniędzmi ofiar. Często na przykład przekonują, że rachunek odbiorcy połączenia został zhakowany, i zgromadzone na nim pieniądze jak najszybciej trzeba przesłać na rzekomy rachunek techniczny. A ten zazwyczaj należy do przestępców.
Możliwość podszycia się pod numer telefonu banku jest jednym z najbardziej irytujących zaniedbań działających w Polsce operatorów telekomunikacyjnych takich jak Orange, Plus, Play czy T-Mobile. Czy ten problem uda się kiedyś rozwiązać także i nad Wisłą?