
Po tym, jak na jaw wyszły plany InPostu dotyczące wdrożenia nowej usługi zakupowej wykorzystującej sztuczną inteligencję, Allegro ujawniło pomysł na własnego asystenta AI
O nowym Allegro AI Asystencie napisał wczoraj serwis Antyweb. Z informacji przekazanych mu przez Allegro wynika, że pierwsza, wąska grupa klientów dostanie do asystenta dostęp już w przyszłym tygodniu. Grupa ta ma być stopniowo rozszerzana. Dopiero wyniki tych testów mają zdecydować o wprowadzeniu nowego rozwiązania dla wszystkich użytkowników aplikacji mobilnej, a później serwisu przeglądarkowego Allegro.
Antyweb pisze, że zadaniem nowego asystenta będzie w pierwszej kolejności ułatwienie wyszukiwania produktów na Allegro, choć firma podkreśla, że przynajmniej na początku nie zastąpi on tradycyjnej wyszukiwarki, a będzie jej uzupełnieniem. Zadając mu naturalnym językiem pytanie na przykład o parametry smartfonu, użytkownik dostanie od razu odpowiedź od asystenta, więc nie będzie musiał samodzielnie przekopywać się przez opis produktu, by odnaleźć interesującą informację.
Drugim zadaniem asystenta mają być inspiracje. Jeśli więc użytkownik zapyta asystenta, czego potrzebuje w trakcie planowanej wycieczki do jakiegoś europejskiego miasta, w odpowiedzi dostanie listę takich rzeczy jak np. walizki czy adapter do gniazdka, gdy np. zamierza pojechać na Wyspy Brytyjskie (tam funkcjonują inne gniazdka i wtyczki niż w domach i mieszkaniach w Polsce).
Allegro AI Asystenta można uznać za odpowiedź na ujawnione niedawno plany wprowadzenia nowej usługi mającej ułatwiać zakupy i wykorzystywać sztuczną inteligencję, a która ma się pojawić w aplikacji InPostu. AI od lidera polskiego rynku automatów paczkowych ma, na żądanie użytkownika, proponować produkty od współpracujących z InPostem sklepów i ułatwiać ich zamawianie bezpośrednio do ulubionego automatu paczkowego. Więcej na ten temat w tekście InPost buduje konkurencję dla Allegro. Ma wystartować 1 stycznia 2026 r.
Źródło: Antyweb