Na razie VeloBank pozwala za pomocą odcisku palca lub rozpoznawania twarzy na logowanie do aplikacji
Kilka dni temu VeloBank wysłał do swoich klientów informację o planowanych zmianach w regulaminach swoich usług oraz cenniku. Przy okazji zdradził kilka nowości, jakie wkrótce znajdą się w jego ofercie. Jedną z nich jest rozszerzenie funkcjonalności aplikacji mobilnej, poprzez umożliwienie autoryzacji transakcji za pomocą biometrii.
– Od stycznia 2026 r. klienci będą mogli autoryzować transakcje w aplikacji mobilnej za pomocą biometrii, np. odcisku palca czy rozpoznawania twarzy. To kolejny krok w kierunku zwiększenia bezpieczeństwa i wygody korzystania z usług bankowych – czytam w odpowiedzi biura prasowego VeloBanku na moją prośbę o potwierdzenie tej informacji.
Funkcja, którą wprowadzi wkrótce VeloBank, to obecnie już standard na polskim rynku, choć banki dość długo się do niej przekonywały. Pierwszym znanym mi bankiem, który zdecydował się na taką opcję, był Pekao. W 2018 r. umożliwił on m.in. autoryzację w ten sposób wypłat gotówki Blikiem z bankomatu, a wcześniej – transakcji bezgotówkowych w internecie. Natomiast wykorzystanie biometrii do logowania w aplikacji mobilnej było stosowane już w kwietniu 2015 r. Pierwszą instytucją, której udało się taką funkcję wdrożyć był nieistniejący już Meritum Bank.
Natomiast spośród innych zmian w ofercie, zaanonsowanych właśnie przez VeloBank, warto wspomnieć o tym, że instytucja rozpocznie wydawanie kart organizacji Visa, zamierza zrezygnować z czeków Blik a także wprowadzi nową prowizję od transakcji kartami w walutach obcych. Więcej na ten temat w tekście VeloBank będzie wydawać karty Visa, wprowadzi prowizję od transakcji zagranicznych i rezygnuje z czeków Blik.