
Ranking pokazuje banki, które w najlepszy sposób odpowiadają na potrzeby klientów preferujących obsługę finansów przez smartfony
W najbliższy poniedziałek w serwisie cashless.pl będzie miała premierę druga edycja rankingu Mobilny Bank. Celem projektu jest pokazanie, jak banki w Polsce rozwijają swoje aplikacje, jakie funkcje oferują klientom oraz jak wygląda pozycja poszczególnych instytucji w kontekście transformacji cyfrowej. Ranking powstaje na podstawie autorskiej metodyki, konsultowanej z ekspertami największych instytucji oferujących aplikacje bankowe.
Podobnie jak przed rokiem, gdy opublikowaliśmy pierwszą edycję rankingu, tak i w tym roku nie analizujemy wyglądu czy sposobu korzystania, czyli tzw. user experience poszczególnych apek. Podstawą są decyzje klientów, czyli to, jak na co dzień korzystają z oferty mobilnej instytucji, w których mają swoje rachunki osobiste.
Ranking powstał na bazie danych zebranych bezpośrednio od banków, które otrzymały zaproszenie do wypełnienia ankiety. W tym roku zdecydowało się na to 13 instytucji, a więc o dwie więcej niż przed rokiem. Podobnie jak w poprzedniej edycji, ocenie poddano szereg wskaźników, w tym: udział klientów cyfrowych i mobilnych, aktywność użytkowników, popularność płatności mobilnych, logowania, przelewów, a także dostępność i wykorzystanie produktów takich jak kredyty i lokaty w kanale mobilnym. Dodatkowo szczególną wagę przykładano do usług dodatkowych (VAS – Value Added Services), które coraz częściej decydują o przewadze konkurencyjnej banków.
Ranking będzie głównym elementem raportu, który już w poniedziałek będzie do pobrania bezpłatnie ze strony cashless.pl. Partnerem głównym projektu został w tym roku mBank. Natomiast raport z ubiegłorocznym rankingiem, który wygrał Bank Millennium, możecie zapoznać się w tekście pt. Mobilny Bank 2024. Raport z wynikami rankingu już do pobrania.