Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Zaczyna działać system kaucyjny. Badania pokazują, jak powinien być skonstruowany, aby cieszył się popularnością

Wśród cech pożądanych przez klientów wymienia się możliwość zwrotu kaucji na rachunek bankowy

1 października 2025 r., a więc dzisiaj, uruchomiono w Polsce system kaucyjny. Jego celem jest zwiększenie poziomu recyklingu materiałów opakowaniowych, co przełożyć się też powinno na zmniejszenie zanieczyszczenia środowiska. Większość rodaków uważa wdrożenie tego rozwiązania za dobry pomysł. Jednocześnie jednak wskazuje na cechy, które powinien mieć system, aby cieszył się dużą popularnością.

Z badania przeprowadzonego na zlecenie Mastercarda wynika, że kluczowe jest umożliwienie łączenia zwrotów opakowań z codziennymi czynnościami. 65 proc. Polaków chciałoby zwracać opakowania przy okazji wyjścia na zakupy, 44 proc. podczas spaceru, a 42 proc. przy okazji odbierania lub nadawania paczek.

Przeczytajcie także: Zapraszamy na październikowy Cashless Breakfast

– Nasze badanie pokazało, że tak jak w wielu innych obszarach życia, tak i w przypadku systemu kaucyjnego, konsumenci oczekują prostych, szybkich, wygodnych i niezawodnych rozwiązań, które dostępne będą "tu i teraz" – komentuje Daria Auguścik, VP, dyrektorka ds. rozwoju biznesu e-commerce w polskim oddziale Mastercard Europe.

Istotna jest też nie tylko forma zwrotu, ale też preferencje co do miejsca oddawania opakowań. Większość Polaków (72 proc.) na miejsce zwrotu wybrałoby ten sam typ sklepu, w którym codziennie robi zakupy. Z kolei 51 proc. chciałoby mieć dostęp do butelkomatu na terenie swojego osiedla, a 44 proc. korzystać z urządzeń na stacjach benzynowych.

Przeczytajcie także: Revolut proponuje nowe wzory kart

– To pokazuje, że bez względu na to, jak dobrze zostanie przygotowany system kaucyjny, jego powodzenie będzie zależeć od komfortu konsumentów, w tym zachowania możliwości wyboru formy zwrotu kaucji. A jako najwygodniejszy sposób badani wskazali zwrot jej wartości na kartę płatniczą. Ta usługa jest już dostępna na polskim rynku. W PolCard posiadamy jedyne certyfikowane rozwiązanie umożliwiające zwrot kaucji na kartę w miejsce popularnego kuponu. Dzięki temu konsumenci będą mogli wykorzystać kwotę zwróconej kaucji w dowolnym punkcie sprzedaży – mówi Elżbieta Burliga, dyrektorka ds. rozwoju biznesu w firmie Fiserv Polska, do której należy marka PolCard.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies