
Jednocześnie w II kw. 2025 r. nieco zmniejszyła się liczba osób aktywnie korzystających z bankowości internetowej – wynika z danych Związku Banków Polskich
Opublikowany w czwartek raport Netbank autorstwa ZBP, przedstawia najważniejsze informacje dotyczące bankowości elektronicznej w Polsce w II kw. 2025 r. Podobnie jak w przeszłości, wcześniej opublikowane statystyki redakcji cashless.pl oraz te dzisiejsze z Netbanku pokazują podobne trendy rynkowe.
W okresie od kwietnia do czerwca ZBP odnotował wzrost liczby umów na dostęp do bankowości internetowej o 0,5 proc. do 44,8 mln. W ramach zestawienia cashless.pl również widoczny był skok w górę o 1,1 proc. do 48 mln. Tylko że przy tworzeniu swojej statystyki, autorzy raportu Netbanku przyjęli inną metodologię gromadzenia danych, biorąc pod uwagę jedynie zdalny dostęp do konto osobistych. Cashless.pl uwzględnia też umowy, dzięki którym klienci mogą obsługiwać karty kredytowe, rachunki oszczędnościowe, itd.
W przypadku klientów aktywnie korzystających z bankowości internetowej ZBP odnotował spadek o 3,1 proc. Jest ich 23,2 mln. Bardzo podobną wartość 23,3 mln aktywnych klientów, o 0,4 proc. mniej niż w poprzednim kwartale, wykazały odpowiedzi banków w ankiecie redakcji. Na pierwszych trzech miejscach zestawienia znalazły się odpowiednio PKO BP, Pekao oraz ING.
Raport ZBP wykazał wzrost liczby klientów aktywnie korzystających z bankowości mobilnej o 3,8 proc. do 26,2 mln osób. Trend wzrostowy o 1,7 proc. do 27,8 mln klientów odnotowano także w zestawieniu cashless.pl. W tym wypadku wyróżniły się PKO BP, Pekao oraz mBank.
Twórcy raportu Netbank zwrócili uwagę na skok w górę o 7 proc. do 19,5 mln liczby klientów mobile only. O 6,1 proc., do przeszło 19,6 mln użytkowników, w tej kategorii odnotowano także wzrosty w zestawieniu cashless.pl. Tego typu użytkowników najwięcej miał PKO BP. Na dalszych miejscach zestawienia znalazły się odpowiednio ING, Pekao, mBank, Millennium oraz Santander.