
Na razie usługa skierowana jest do nowych klientów ze smartfonem wyposażonym w system operacyjny Android
Bank Pocztowy dołączył do rynkowego standardu i umożliwił nowym klientom zakładanie kont osobistych zdalnie przy pomocy tzw. wideoweryfikacji w aplikacji mobilnej. Dotychczas klienci, aby założyć rachunek w Pocztowym, musieli udać się do jego oddziału, placówki Poczty Polskiej bądź skorzystać z usługi Account Information Service (AIS), w ramach otwartej bankowości.
Aby otworzyć konto poprzez aplikację, należy ją zainstalować a następnie wybrać opcję "otwórz konto" na ekranie startowym. Wówczas użytkownik zostanie poproszony o zweryfikowanie swojej tożsamości poprzez nagranie kilku ruchów przed kamerą smartfona oraz przyłożenie do telefonu dowodu osobistego z warstwą elektroniczną (wydany po 4 marca 2019 r.). Alternatywnie można też skorzystać z aktywnego profilu w aplikacji mObywatel. Jak podkreślono w informacji prasowej, przynajmniej na razie zdalne otwarcie konta możliwe jest na telefonach z Androidem.
Otwieranie rachunków zdalnie, za pośrednictwem wideoweryfikacji czy selfie, to teraz standard na polskim rynku. Większość banków działających u nas już takie możliwości oferuje więc Pocztowy ogłoszonym dziś wdrożeniem dołącza do peletonu. Co ciekawe coraz więcej banków pozwala na potwierdzanie tożsamości w procesie otwierania rachunków przez aplikację mObywatel. Więcej na ten temat w tekście Millennium kolejnym bankiem, który umożliwił otwieranie rachunków za pomocą mObywatela.