Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Bank Pocztowy zintegrował się z tzw. węzłem krajowym

Umożliwia to klientom potwierdzanie tożsamości w kontaktach z administracją publiczną

Bank Pocztowy rozszerzył funkcjonalność usługi PocztowyID, wykorzystującej rynkowy standard mojeID dostarczany przez KIR. Dzięki temu od teraz klienci Pocztowego mogą za pomocą swoich danych logowania na rachunek osobisty potwierdzać tożsamość w trakcie korzystania z cyfrowych usług publicznych. To efekt integracji z tzw. węzłem krajowym.

Przeczytajcie także: Grupa Lew jednak nie sprzedała akcji mPay

Bank uruchomił usługę PocztowyID w kwietniu 2025 r., o czym mogliście przeczytać w tekście Bank Pocztowy uruchamia usługę PocztowyID wykorzystującą mojeID od KIR. Wtedy jednak był to tylko pierwszy etap wdrożenia. Klienci za pomocą rozwiązania dostarczanego przez KIR mogli logować się na stronach internetowych firm komercyjnych. Teraz zakończono drugi etap.

Przeczytajcie także: Warszawa będzie mieć nowy system biletowy

mojeID to usługa KIR do zdalnego potwierdzenia tożsamości, za pośrednictwem danych logowania na rachunki osobiste. W trakcie korzystania z zewnętrznego portalu, np. operatora telewizji kablowej, usługodawca przekierowuje klienta na stronę banku. Po zalogowaniu się do bankowości elektronicznej klient wyraża zgodę na przekazanie danych osobowych usługodawcy, po czym przenoszony jest do serwisu firmy. Z tym że administrator portalu nie zna danych logowania a bank – aktywności klienta na portalu. Natomiast węzeł krajowy to platforma, która łączy strony urzędów z tzw. dostawcami tożsamości, którymi mogą być np. banki za pośrednictwem usługi mojeID.

KATEGORIA
KONTA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies