Cashbene to usługa, którą wprowadzić chciał poznański fintech Pacific.org
Z internetu zniknęła strona cashbene.com należąca do poznańskiego fintechu Pacific.org. To prawdopodobnie oznacza koniec fintechowego projektu, który miał pozwalać klientom na zbieranie moneybacku podczas zakupów internetowych. Potwierdzać to może fakt, że w czerwcu rozpoczął się proces likwidacji spółki Pacific.org poprzez jej rozwiązanie.
O Cashbene po raz pierwszy napisaliśmy w kwietniu 2024 r. Wówczas to usługa o tej nazwie pojawiła się na stronie internetowej należącej do Pacific.org. Z przekazanych nam wówczas informacji wynikało, że klienci sklepów internetowych będą mogli korzystać z Cashbene jako nowej metody płatności. Przy pierwszym zakupie mieli wpisywać swoje dane, by później uzupełniały się one automatycznie. Następnie każdy zakup miał być premiowany moneybackiem, widocznym w aplikacji Cashbene. Więcej na ten temat w tekście Aplikacja Pacific zmieniła się w Cashbene. Ma ułatwiać finalizację zakupów i zapewnić moneyback.
Natomiast fintech Pacific.org historię ma sporo dłuższą. W archiwum cashless.pl pierwszy tekst na jego temat pochodzi z maja 2021 r., gdy pisaliśmy o nawiązaniu przez niego współpracy z Aion Bankiem. To ta instytucja miała dostarczać mu rachunki i karty płatnicze. Pacific miał oferować też aplikację mobilną a jego oferta wyróżniać się miała m.in. tym, że niewielki procent od wartości transakcji realizowanych przez klientów fintechu miał być przeznaczany na oczyszczanie oceanów z plastiku. Niestety, już w grudniu 2022 r. spółka poinformowała o zamiarze wyłączenia aplikacji, a klientów poprosiła o wypłacenie środków przechowywanych jeszcze na kontach.