
Część klientów przeniesionych na nową platformę Alior Business zgłasza brak widoczności niektórych swoich rachunków
Trwa proces przenoszenia produktów firmowych z dotychczasowej platformy Alior BusinessPro do nowej bankowości elektronicznej Alior Business. Kolejne grupy klientów z dwutygodniowym wyprzedzeniem są informowane o planowanej migracji. Nie obywa się jednak bez incydentów.
Jeden z czytelników cashless.pl, który jednocześnie posiada konto firmowe w Aliorze, poskarżył się, że po przeniesieniu do nowego systemu stracił dostęp do swoich rachunków walutowych. Informację te potwierdziło biuro prasowe banku. – Pojawiły się pojedyncze przypadki z widocznością rachunków wynikające z faktu, że w migracji nie przeniosły się niektóre uprawnienia do wybranych rachunków. W każdym przypadku błędy zostały niezwłocznie naprawione przez naszych pracowników – napisano w odpowiedzi na moje pytanie w tej sprawie.
Zdaniem służb prasowych Aliora część zgłoszeń klientów dotyczących braku widoczności niektórych produktów w nowym systemie nie wynika z błędu, tylko specyfiki Alior Business. Chodzi o to, że nowy system internetowy domyślnie wyświetla od razu po zalogowaniu maksymalnie trzy rachunki a aplikacja mobilna – maksymalnie pięć rachunków. – Jeśli więc klient ma więcej kont, nie zobaczy ich wszystkich zaraz po zalogowaniu – pisze biuro prasowe Aliora. Żeby zobaczyć pozostałe konta, należy na przykład kliknąć w przycisk "zobacz więcej".
Natomiast klientów, których rachunki mają być przeniesione do nowego systemu, Alior uprzedza, by na 24 godziny przed rozpoczęciem tego procesu nie zlecali nowych transakcji. Po zakończeniu procesu na rachunki będą mogli logować się wyłącznie przez Alior Business, a dostęp do BusinessPro nie będzie już możliwy.
Aby zalogować się do nowej bankowości internetowej Alior Business, należy wprowadzić indywidualny numer klienta, sprawdzić, czy obrazek bezpieczeństwa jest taki sam jak wybrany w starym systemie i wpisać hasło startowe, które wysyłane jest na numer telefonu wskazany do przesyłania kodów SMS. Następnie trzeba ustawić nowe hasło do logowania zgodnie z wymogami prezentowanymi na ekranie. Natomiast aktywację aplikacji mobilnej należy przeprowadzić już po pierwszym zalogowaniu do systemu transakcyjnego.