Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Mieszkańcy Olsztyna będą mogli kupować bilety i opłacać postój w miejskiej aplikacji

Miasto ogłosiło przetarg na wykonanie aplikacji mOKM

Olsztyn szykuje dla mieszkańców aplikację ułatwiającą korzystanie z usług miejskich. Miasto ogłosiło w tym tygodniu przetarg, w którym poszukuje wykonawcy mOKM (mobilnej Olsztyńskiej Karty Miejskiej). Aplikacja ma być dostępna zarówno w wersji na urządzenia z systemem Android, jak i iOS. Jak wynika z dokumentacji przetargowej, miejska apka ma umożliwiać użytkownikom m.in. kupowanie biletów komunikacji miejskiej, opłacanie parkowania czy zakup biletów na usługi oferowane przez instytucje miejskie.

Przeczytajcie także: Kraków buduje nowy system biletowy

W aplikacji będzie można przechowywać Olsztyńską Kartę Miejską i zarządzać zarówno swoją kartą, jak i kartami członków rodziny, np. dzieci.

Jeśli chodzi o bilety na transport publiczny, to w mOKM kupować będzie można zarówno bilety jednorazowe, jak i okresowe, a także monitorować historię swoich przejazdów i płatności. Operator poprzez planowany system powiadomień ma zaś informować użytkownika o zbliżającym się końcu ważności biletu, istotnych zmianach w rozkładzie jazdy czy nowych zniżkach.

Z mOKM będzie można też opłacić parkowanie w strefie postoju i na zdefiniowanych parkingach poza SPP, a także wykupić abonament mieszkańca.

Transakcje będzie można realizować albo z wykorzystaniem środków zgromadzonych w dostępnej w apce e-portmonetce (którą użytkownik wcześniej doładowuje), albo za pomocą płatności elektronicznych (jak wynika z opisu przedmiotu zamówienia, na liście dostępnych metod płatności mają się znaleźć co najmniej przelewy bankowe i obciążenie karty płatniczej lub konta).

Planowana jest także integracja z miejską mapą usług, umożliwiająca lokalizowanie punktów sprzedaży biletów, atrakcji turystycznych, obiektów sportowych czy wydarzeń kulturalnych.

Osoby, które odprowadzają podatki w Olsztynie, mogą liczyć na dodatkowy pakiet korzyści – zniżek, ulg i promocji – dostępny dla mieszkańców.

Przeczytajcie także: Nowe zestawienie aplikacji do płacenia za postój

Aplikacja mobilna ma być elementem większej platformy, za której przygotowanie również będzie odpowiadał zwycięzca przetargu. W jej skład wchodzić ma także m.in. aplikacja webowa dla mieszkańców, system centralny (odpowiedzialny za zarządzanie danymi, konfigurację, integrację zewnętrznych systemów oraz usług oraz pełniący funkcję głównego narzędzia dla administratorów i pracowników do zarządzania usługami miejskimi), aplikacja kontrolerska (umożliwiającą przeprowadzanie kontroli biletów komunikacji miejskiej) czy hurtownia biletów.

Fot. ZDZiT Olsztyn

KATEGORIA
APLIKACJE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies