
Miasto ogłosiło przetarg na wykonanie aplikacji mOKM
Olsztyn szykuje dla mieszkańców aplikację ułatwiającą korzystanie z usług miejskich. Miasto ogłosiło w tym tygodniu przetarg, w którym poszukuje wykonawcy mOKM (mobilnej Olsztyńskiej Karty Miejskiej). Aplikacja ma być dostępna zarówno w wersji na urządzenia z systemem Android, jak i iOS. Jak wynika z dokumentacji przetargowej, miejska apka ma umożliwiać użytkownikom m.in. kupowanie biletów komunikacji miejskiej, opłacanie parkowania czy zakup biletów na usługi oferowane przez instytucje miejskie.
W aplikacji będzie można przechowywać Olsztyńską Kartę Miejską i zarządzać zarówno swoją kartą, jak i kartami członków rodziny, np. dzieci.
Jeśli chodzi o bilety na transport publiczny, to w mOKM kupować będzie można zarówno bilety jednorazowe, jak i okresowe, a także monitorować historię swoich przejazdów i płatności. Operator poprzez planowany system powiadomień ma zaś informować użytkownika o zbliżającym się końcu ważności biletu, istotnych zmianach w rozkładzie jazdy czy nowych zniżkach.
Z mOKM będzie można też opłacić parkowanie w strefie postoju i na zdefiniowanych parkingach poza SPP, a także wykupić abonament mieszkańca.
Transakcje będzie można realizować albo z wykorzystaniem środków zgromadzonych w dostępnej w apce e-portmonetce (którą użytkownik wcześniej doładowuje), albo za pomocą płatności elektronicznych (jak wynika z opisu przedmiotu zamówienia, na liście dostępnych metod płatności mają się znaleźć co najmniej przelewy bankowe i obciążenie karty płatniczej lub konta).
Planowana jest także integracja z miejską mapą usług, umożliwiająca lokalizowanie punktów sprzedaży biletów, atrakcji turystycznych, obiektów sportowych czy wydarzeń kulturalnych.
Osoby, które odprowadzają podatki w Olsztynie, mogą liczyć na dodatkowy pakiet korzyści – zniżek, ulg i promocji – dostępny dla mieszkańców.
Aplikacja mobilna ma być elementem większej platformy, za której przygotowanie również będzie odpowiadał zwycięzca przetargu. W jej skład wchodzić ma także m.in. aplikacja webowa dla mieszkańców, system centralny (odpowiedzialny za zarządzanie danymi, konfigurację, integrację zewnętrznych systemów oraz usług oraz pełniący funkcję głównego narzędzia dla administratorów i pracowników do zarządzania usługami miejskimi), aplikacja kontrolerska (umożliwiającą przeprowadzanie kontroli biletów komunikacji miejskiej) czy hurtownia biletów.
Fot. ZDZiT Olsztyn