
Swoją decyzję bank motywuje małą liczbą klientów z urządzeniem chińskiej marki
Od 1 października 2025 r. aplikacja mBanku na smartfonach Huawei z oprogramowaniem Huawei Mobile Services (HMS) zostanie zablokowana. Instytucja postanowiła nie rozwijać dalej tej wersji swojej apki z uwagi na znikome wykorzystanie urządzeń tego chińskiego producenta wśród swoich klientów. Blokada oznacza, że nie będzie można zalogować się na swoje konto w aplikacji oraz korzystać z mobilnej autoryzacji np. operacji w serwisie transakcyjnym.
Klienci banku, którzy posiadają telefony tej marki i nie planują wymienić ich na smartfon z systemem iOS lub Android, powinni przed 1 października odłączyć aplikację od konta i rozważyć zmianę sposobu autoryzacji na hasła SMS.
Co ciekawe, mBank był pierwszym bankiem, który w 2020 r. zdecydował się wprowadzić swoją apkę do AppGallery, czyli sklepu Huawei. Wówczas podano, że z urządzeń tego producenta korzysta około 20 proc. klientów mBanku.
Sierpniowa decyzja mBanku świadczy przede wszystkim o słabnącej popularności chińskiej marki. W 2019 r. Huawei został wpisany na czarną listę przez rząd USA. Oznacza to, że od II połowy 2019 r. urządzenia Huawei nie posiadają oficjalnego dostępu do usług Google jak np. sklepu z aplikacjami Google Play. Telefony spółki nie dysponują też systemem operacyjnym Android.
Jak wynika z danych gromadzonych przez cashless.pl, mBank posiada prawie 3,3 mln klientów korzystających z aplikacji mobilnej. Pod tym względem zajmuje trzecie miejsce na rynku, ustępując jedynie największym krajowym bankom: PKO BP oraz Pekao.