Bank uznał, że inne sposoby komunikacji z klientami lepiej wspierają cele strategiczne instytucji
Jak doniósł jeden z czytelników cashless.pl, z serwisu X właśnie zniknął profil Santander Banku Polska, który miał ok. 20 tys. obserwujących. Informację potwierdziło biuro prasowe instytucji. – Nie prowadziliśmy aktywnej komunikacji na X od 2019 r. Wczoraj konto zostało zdezaktywowane, a za 30 dni zniknie całkowicie – napisano w odpowiedzi na moje pytanie.
Biuro prasowe Santandera dodało, że instytucja systematycznie analizuje sposoby komunikacji z klientami. Efektem tej analizy było podjęcie decyzji, żeby wykorzystywać inne kanały kontaktu, "znacznie lepiej wspierające cele strategiczne banku". Santander cały czas obecny jest i aktywnie prowadzi swoje konta m.in. w serwisach Facebook i Linkedin.
Aktualnie na X obecne są takie banki komercyjne z Polski jak Alior (10,9 tys. obserwujących), BNP Paribas (1,3 tys.), ING (24,4 tys.), mBank (21,9 tys.), Millennium (6,3 tys.), Pekao (13 tys.), PKO BP (24,9 tys.) czy Pocztowy (1,7 tys.).
Niezależnie od faktycznych przyczyn, dla których Santander zrezygnował z komunikacji za pośrednictwem X, serwis ten spotyka się z krytyką, szczególnie w okresie po przejęciu platformy przez kontrowersyjnego miliardera Elona Muska. Zarzuca się jej m.in. sianie dezinformacji, a ostatnio także obrażanie osób publicznych przez rozwijaną przez X sztuczną inteligencję.