Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Santander Bank Polska zniknął z serwisu X

Bank uznał, że inne sposoby komunikacji z klientami lepiej wspierają cele strategiczne instytucji

Jak doniósł jeden z czytelników cashless.pl, z serwisu X właśnie zniknął profil Santander Banku Polska, który miał ok. 20 tys. obserwujących. Informację potwierdziło biuro prasowe instytucji. – Nie prowadziliśmy aktywnej komunikacji na X od 2019 r. Wczoraj konto zostało zdezaktywowane, a za 30 dni zniknie całkowicie – napisano w odpowiedzi na moje pytanie.

Przeczytajcie także: Numery całkowicie znikną z kart

Biuro prasowe Santandera dodało, że instytucja systematycznie analizuje sposoby komunikacji z klientami. Efektem tej analizy było podjęcie decyzji, żeby wykorzystywać inne kanały kontaktu, "znacznie lepiej wspierające cele strategiczne banku". Santander cały czas obecny jest i aktywnie prowadzi swoje konta m.in. w serwisach Facebook i Linkedin.

Aktualnie na X obecne są takie banki komercyjne z Polski jak Alior (10,9 tys. obserwujących), BNP Paribas (1,3 tys.), ING (24,4 tys.), mBank (21,9 tys.), Millennium (6,3 tys.), Pekao (13 tys.), PKO BP (24,9 tys.) czy Pocztowy (1,7 tys.).

Przeczytajcie także: Nowa sieć bankomatów na polskim rynku

Niezależnie od faktycznych przyczyn, dla których Santander zrezygnował z komunikacji za pośrednictwem X, serwis ten spotyka się z krytyką, szczególnie w okresie po przejęciu platformy przez kontrowersyjnego miliardera Elona Muska. Zarzuca się jej m.in. sianie dezinformacji, a ostatnio także obrażanie osób publicznych przez rozwijaną przez X sztuczną inteligencję.

KATEGORIA
CIEKAWOSTKI
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies