W ostatnich tygodniach marka promuje swoje usługi, jak m.in. Blik zbliżeniowy, także poprzez konkursy
Operator Blika, spółka Polski Standard Płatności, rozpoczął akcję promocyjną "BLIK STORY – co BLIK to historia". W serii krótkich filmów przedstawiono szereg usług marki, m.in. przelewy na telefon, transakcje zbliżeniowe czy płatności kodem w sklepach. Kampania prowadzona jest w serwisach Mety (dawniej Facebook) od czerwca 2025 r. i potrwa do końca roku.
Każdy odcinek opowiada inną historię z życia, pokazując przy tym konkretne funkcje BLIKA. W nagraniach pojawiają się przedstawiciele różnych pokoleń i środowisk – od nastolatki kupującej mamie prezent, przez niewidomego masażystę, rzemieślnika prowadzącego rodzinny zakład, kobietę poruszającą się na wózku, po seniorkę uczącą się nowych technologii. Wszystkie te historie pokazują, jak BLIK wspiera i usprawnia codzienne życie.
Niedawno pisaliśmy również o konkursie o nazwie "Poczuj chemię do Blika". Promocja skierowana jest do osób niekorzystających z płatności zbliżeniowych w sklepach stacjonarnych Blikiem od czerwca. Uczestnicy muszą zarejestrować się na stronie www.chemiadoblika.pl, przekazać w ramach opłaty rejestracyjnej złotówkę na rzecz Fundacji Uniwersytet Dzieci, a potem w trzech różnych dniach wykonać transakcje zbliżeniowe Blikiem na kwotę co najmniej 10 zł. Do wygrania jest czek Blik opiewający na 100 zł. Nagroda trafi do pierwszych 40 tys. osób, które spełnią warunki. Konkurs potrwa do końca sierpnia bądź wyczerpania nagród.
Jak wynika z szacunków cashles.pl, w I kw. 2025 r. największe polskie banki miały łącznie ponad 18,2 mln klientów aktywnie korzystających z Blika, a więc takich, którzy wykonali jedną transakcję w każdym miesiącu kwartału. Od analogicznego okresu 2024 r. wartość ta podskoczyła o ponad 10 proc.