
Promocja kierowana jest do osób, które nie korzystały z Blika zbliżeniowego od 1 czerwca 2025 r.
Polski Standard Płatności, operator Blika, uruchomił kampanię promującą płatności zbliżeniowe Blikiem – zarówno w kraju, jak i za granicą. Działania promocyjne będą prowadzone pod hasłem "Poczuj chemię do Blika".
Aby zachęcić kolejnych klientów do płacenia zbliżeniowo w sklepach stacjonarnych, uruchomiono promocję, w ramach której każdy nowy uczestnik (osoba, która nie korzystała z tej funkcji od 1 czerwca 2025 r.), ma szansę otrzymać czek Blik o wartości 100 zł. W tym celu trzeba zarejestrować się na stronie www.chemiadoblika.pl, przekazać w ramach opłaty rejestracyjnej złotówkę na rzecz Fundacji Uniwersytet Dzieci, a potem w trzech różnych dniach wykonać transakcje zbliżeniowe Blikiem na kwotę co najmniej 10 zł. Czeki trafią do pierwszych 40 tys. osób, które spełnią te warunki. Promocja trwa do 31 sierpnia lub do wyczerpania puli nagród, która wynosi 4 mln zł.
Integratorem płatności rejestracyjnej w loterii jest Tpay. Zebrane środki posłużą do realizacji programu edukacyjnego dotyczącego bezpiecznego korzystania z internetu.
Do wzięcia udziału w akcji zaproszeni są klienci banków oferujących Blika C, a więc: Aliora, ING, Millennium, Santandera, mBanku oraz PKO BP.
Promocji towarzyszy nowa odsłona kampanii reklamowej "Ludzie Ery Blika". W nowym spocie Karolina Gruszka wciela się w Marię Skłodowską-Curie, która odwiedza francuską aptekę, by kupić składniki potrzebne do swoich eksperymentów. Przy próbie rozliczenia transakcji dochodzi jednak do wybuchu, w którym uszkodzone zostają banknoty. Co staje się kontekstem do pokazania wygody i niezawodności płatności zbliżeniowych Blikiem, dostępnych na całym świecie.
Przy okazji PSP podało, że tylko w I kwartale 2025 roku zrealizowano 73 mln transakcji Blikiem zbliżeniowym, czyli o 86 proc. więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Co ciekawe, w tym czasie użytkownicy Blika C zapłacili w ten sposób w 161 krajach.