Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
ZTM wybrał ofertę Mennicy Polskiej na stworzenie nowego systemu biletowego w Warszawie

Oferta Mennicy była jedyną, jaką złożono w ramach postępowania na wybór wykonawcy zamówienia

Mennica Polska przygotuje nowy system biletowy dla Warszawy. Spółka poinformowała, że jej oferta została wybrana jako najkorzystniejsza w ramach postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na ten projekt. O zawarciu umowy, do którego dopiero ma dojść, spółka poinformuje w odrębnym komunikacie.

Przeczytajcie także: Zapraszamy do udziału w Cashless Cities 2025

Wybór wykonawcy systemu biletowego dla stołecznego transportu miejskiego toczył się w formie dialogu konkurencyjnego. Początkowo zgłosiło się do niego pięciu oferentów: samodzielnie francuskie Conduent Business Solutions, Mennica Polska, brytyjskie Cubic Transportation Systems oraz konsorcja – jedno z Mera Serwis jako liderem, a drugie pod przewodnictwem Orange Polska. Gdy jednak w maju przedstawiono informację z otwarcia ofert, okazało się, że gotowość do zrealizowania zamówienia zgłosiła tylko Mennica. Koszt przedsięwzięcia wyceniła na 348,38 mln zł brutto. Tymczasem kwota przeznaczona na sfinansowanie zamówienia została określona przez Zarząd Transportu Miejskiego na niecałe 315,5 mln zł.

Zapytałam wówczas warszawski ZTM, jakie dalsze kroki planuje podjąć. W odpowiedzi ZTM wskazał, że rozpoczyna analizowanie oferty. Wygląda na to, że analizy te okazały się korzystne dla Mennicy.

Przeczytajcie także: Kont oszczędnościowych w ciągu kwartału przybyło 2,4 proc.

Jak wspomniałam, przedmiotem zamówienia jest stworzenie nowego systemu biletowego dla warszawskiej komunikacji miejskiej. Ma on umożliwiać płatności za przejazdy komunikacją za pomocą zbliżeniowej karty płatniczej (smartfona czy smartwatcha), karty miejskiej (w tym także wirtualnej), aplikacji mobilnej (własnej i zewnętrznej), a także biletu papierowego z kodem QR (a nie jak obecnie z paskiem magnetycznym). Pasażerowie będą mogli korzystać z internetowego portalu pasażera i aplikacji mobilnej, gdzie m.in. wygodnie zaplanują podróż, rozliczą opłaty za przejazd i znajdą aktualne informacje o zmianach w komunikacji miejskiej. Zamówienie obejmuje nie tylko system i jego utrzymanie, ale też urządzenia niezbędne do jego funkcjonowania – jak kasowniki, biletomaty, czytniki kontrolerskie itd.

Fot. Mieszko Bysikiewicz, Tramwaje Warszawskie

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies