Allegro przyznaje, że doszło do nieprawidłowości przy naliczaniu opłat
Portal finanse.wp.pl opisuje nieprawidłowości w naliczaniu opłat, nakładanych na sprzedających na Allegro w związku z korzystaniem przez nich z usług kurierskich DPD. Sprzedawcy skarżą się, że są obciążani kosztami dojazdu kuriera po przesyłki, mimo że spełniają warunek zwalniający ich z tej opłaty.
Portal opisuje przykład sprzedawcy, któremu w ciągu tygodnia naliczono 48 dopłat za podjazd kuriera – za każdą nadawaną paczkę z osobna, nawet jeśli przy jednej wizycie kurier odbiera np. 10 przesyłek. Tymczasem odbiór paczek Allegro DPD Pickup powinien być bezpłatny, w sytuacji gdy sprzedawca przekazuje kurierowi przynajmniej cztery paczki. Podobne problemy zgłaszać mają także inni użytkownicy, a wielu z nich żali się, że proces reklamacyjny jest czasochłonny i nie zawsze przynosi właściwy rezultat.
W komentarzu przesłanym redakcji WP Finanse Marcin Gruszka, rzecznik Allegro, przyznał, że w wyniku błędu doszło do nieprawidłowości w naliczeniach na rachunkach sprzedających. Zaznacza, że DPD obecnie weryfikuje i koryguje takie przypadki, oraz zapewnia, że Allegro skontaktuje się ze sprzedającymi, by "wyjaśnić im sytuację", oraz wdroży niezbędne środki, aby w przyszłości uniknąć podobnych zdarzeń.
O ile w opisywanym przypadku niezadowolenie użytkowników wywołane jest – jak się wydaje – błędem w systemie, o tyle tego samego nie można chyba powiedzieć o okolicznościach innego zamieszania związanego z logistyką na Allegro. Jak pisaliśmy w artykule Allegro faworyzuje własne metody dostawy kosztem InPostu? Sprawie przygląda się UOKiK, kupujący zaczęli się skarżyć, że platforma zmienia przy ich zamówieniach formę dostawy z preferowanych przez nich paczkomatów InPost na usługę Allegro Delivery. Głosy te analizuje UOKiK, który oceni, czy Allegro nie narusza reguł konkurencji.
Źródło: finanse.wp.pl