Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Fundusz MCI Capital sprzedał udziały w Answear.com. Chwali się trzykrotnym zwrotem z inwestycji

Fundusz MCI zakłada kolejne wyjścia z inwestycji w tym roku

MCI Capital ogłosił całkowite wyjście swojego subfunduszu MCI.TechVentures z inwestycji w Answear.com. Fundusz sprzedał pakiet akcji, stanowiący 19,32 proc. udziału w kapitale zakładowym spółki, realizując – jak podaje – blisko trzykrotny zwrot z inwestycji w polską spółkę e-commerce. Parkiet wylicza, że MCI Capital zainkasuje w ramach tej transakcji ponad 95 mln zł, a zaangażowanie funduszu w Answear.com spadło tym samym do mniej niż 5 proc. udziałów, pozostających w portfelu innego subfudnuszu MCI – MCI EuroVentures.

Przeczytajcie także: W większości banków spadła liczba klientów mobile only

Answear.com to e-sklep, glównie z modą różnych marek, założony w 2011 r., a od 2021 r. notowany na GPW. Oprócz macierzystego – polskiego – rynku działa także w dwunastu innych krajach, m.in. Czechach, Rumunii, Włoszech, na Słowacji, Węgrzech i Ukrainie). W 2024 r. spółka osiągnęła ponad 1,5 mld zł przychodów, co jest wzrostem o prawie 20 proc. rok do roku. Liczba aktywnych klientów w I kw. 2025 r. przekroczyła 2,5 mln.

Jak zaznaczono w komunikacie o wyjściu z Answear.com, transakcja ta wpisuje się w strategię MCI zakładającą realizację zwrotu z inwestycji poprzez sprzedaż dojrzałych aktywów i reinwestowanie kapitału w kolejne projekty inwestycyjne w sektorze nowych technologii. Fundusz planuje kolejne wyjścia z inwestycji w tym roku.

Przeczytajcie także: PKO BP udostępni usługę Blik Płacę Później

MCI Capital to notowany na warszawskiej giełdzie fundusz private equity, który koncentruje się na inwestycjach w podmioty z sektora nowych technologii. Jego aktywa to ponad 2,7 mld zł. Czytelnicy cashless.pl znają ten fundusz m.in. z uwagi na jego inwestycję w Dotpay i eCard (sprzedane następnie Netsowi), porównywarki ubezpieczeń Mfind oraz Netrisk czy spółkę IAI, operatora IdoSell.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ
TAGI: MCI, E-COMMERCE

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies