Łącznie banki z Polski mają ponad 18,4 mln klientów zarządzających finansami wyłącznie na ekranach urządzeń mobilnych
Z najnowszych danych, zebranych przez serwis cashless.pl wynika, że w I kw. 2025 r. działające na naszym rynku banki posiadały 18,4 mln klientów mobile only. Uznajemy za takich osoby, które w danym kwartale logowały się na rachunek wyłącznie z urządzenia mobilnego, np. przez aplikację swojego banku. W porównaniu z poprzednim kwartałem to spadek o 2,4 proc., a w porównaniu z I kw. 2024 r. – wzrost o 9,4 proc.
Na pewno nie będzie dla nikogo zaskoczeniem, że bankiem, który ma najwięcej klientów mobile only, jest największy gracz na rynku, czyli PKO BP. W jego wypadku wskaźnik wyniósł w I kw. 2025 r. ponad 4,5 mln. Na kolejnych pozycjach znalazły się takie instytucje jak ING – 2,3 mln, Pekao – 2,2 mln i mBank oraz Millennium, które również posiadają ponad 2 mln klientów mobile only.
Co ciekawe z danych zebranych przez cashless.pl wynika, że w I kw. bieżącego roku w porównaniu do IV kw. roku ubiegłego większość banków odnotowała spadek liczby klientów logujących się na rachunki wyłącznie przez urządzenia mobilne. Największe spadki wyliczyliśmy dla Millennium (o 6,4 proc.), Santandera (o 3,7 proc.), ING (o 3,3 proc.) oraz dla mBanku (o 3,1 proc.). Największy, kwartalny wzrost liczby klientów mobilne only odnotował Santander Consumer Bank – o 4,9 proc.