Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Już ponad 27 mln mobilnych klientów w bankach. Ich liczba najbardziej wzrosła w Credit Agricole

Liderem zestawienia pod względem liczby klientów korzystających z bankowości na urządzeniach mobilnych pozostaje PKO BP

Z danych zebranych przez cashless.pl wynika, że na koniec I kw. 2025 roku banki działające na polskim rynku posiadały ponad 27,4 mln klientów zarządzających swoimi rachunkami za pośrednictwem urządzeń mobilnych. W porównaniu z ostatnim kwartałem ubiegłego roku to wzrost o niecałe 2 proc. (wówczas klientów mobilnych było niecałe 26,9 mln). Natomiast w porównaniu z I kw. 2024 r., gdy klientów mobilnych było 25,3 mln, to wzrost o 7,6 proc.

Przeczytajcie także: Pevno to nowa marka od towarzystwa Uniqa

Liderem zestawienia pozostaje PKO BP. Na koniec marca bieżącego roku posiadał ponad 6,4 mln klientów mobilnych. To wzrost kwartalny o 2 proc. Na kolejnych miejscach tego zestawienia znalazły się Pekao (ponad 3,5 mln), mBank (ponad 3,4 mln) i Santander (ponad 3,3 mln). Z danych zebranych przez cashless.pl wynika, że w minionym kwartale największy procentowy wzrost liczby klientów mobilnych odnotował Credit Agricole – o ponad 5 proc. Natomiast największy spadek – mBank – o 1 proc.

Przeczytajcie także: Zapraszamy na Cashless Breakfast dotyczący cyberbezpieczeństwa

Za klienta mobilnego uznajemy osobę, która posiada w danym banku rachunek osobisty i przynajmniej raz w każdym miesiącu kwartału loguje się na niego za pośrednictwem urządzenia mobilnego. Dotyczy to zarówno aplikacji mobilnej jak i serwisu w przeglądarce. Do pełnego obrazu bankowości mobilnej w Polsce brakuje danych z kilku instytucji, np. VeloBanku czy BPS-u, które nie dzielą się z nami odpowiednimi statystykami. Z dwóch banków nie dostaliśmy aktualnych danych (BOŚ i SGB) wobec tego w zestawieniu umieściliśmy najświeższe, jakie posiadamy.

KATEGORIA
ANALIZY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies