Sprzedaż ubezpieczeń pod nową marką ma ruszyć z początkiem lipca
Pevno – tak nazywa się nowa marka ubezpieczeń komunikacyjnych, stworzona przez Uniqę. Nowy brand będzie funkcjonował obok tradycyjnej nazwy firmy, a pod tym nowym szyldem ubezpieczyciel będzie oferował polisy klientom oczekującym szybkiej i prostej oferty, a także niskiej ceny.
Pod marką Pevno Uniqa zaproponuje w pierwszej kolejności ubezpieczenia OC, które klient będzie mógł uzupełnić o ochronę na wypadek zniszczenia pojazdu wskutek pożaru i na wypadek kradzieży, ochronę szyb oraz zieloną kartę. W ramach pakietu klient bedzie mógł dokupić także NNW oraz assistance.
Polisy Pevno będzie można kupować zarówno u agentów, jak i online. Sprzedaż ma ruszyć z początkiem lipca, a na początek oferta Pevno trafi do mniejszych sieci agentów oraz jednej internetowej porównywarki internetowej. Klienci będą mogli też kupić polisę przez stworzoną do tego celu stronę internetową pevno.pl – samodzielnie lub ze wsparciem call center. Strona – i znajdujące się na niej formularze – mają być też docelowo podstawowym sposobem załatwiania przez klientów spraw związanych z obsługą ubezpieczenia.
– Nasza strategia biznesowa zakłada dotarcie do bardziej zróżnicowanej grupy odbiorców, zarówno pod względem wieku, jak i dochodów. Łatwiej to robić, mając w ręku więcej narzędzi i różne strategie komunikacji. Takie możliwości daje nam Pevno jako komplementarna linia produktowa, zbudowana w oparciu o inne wyróżniki – mówi Marcin Nedwidek, prezes Uniqi.
Uniqa dołącza tym samym do całkiem licznego grona ubezpieczycieli, którzy zdecydowali się na utrzymywanie kilku brandów. Druga – zwykle tańsza – marka pozwala dotrzeć do klientów bardziej wyczulonych na cenę, zainteresowanych prostszymi produktami o węższych zakresach, skłonnych do samodzielnych zakupów lub do młodszego pokolenia. Dość wspomnieć, że Warta ma swoje HDI, Ergo Hestia – MTU24 czy YouCanDrive, Generali utrzymuje brand dawno przejętej Proamy, Compensa dostarcza ochrony również pod markami Benefia czy Beesafe (a także nadal Wiener), zaś w grupie PZU ubezpieczenia komunikacyjne można kupić i od PZU, i od Link4 (przy czym w tym ostatnim przypadku – przynajmniej jak na razie – są to osobne spółki). Uniqa spodziewa się, że wprowadzenie przez nią drugiej marki docenią także agenci, którzy dzięki temu będą mogli w ramach jednej kalkulacji przedstawić dwie oferty Uniqa i Pevno, które mogą trafić w potrzeby różnych grup klientów.
Uniqa w ostatnim czasie dynamicznie zwiększa sprzedaż ubezpieczeń komunikacyjnych. W 2024 r. zebrała 519 mln zł składki z OC, czyli o prawie 50 proc. więcej niż rok wcześniej. Tym samym udział ubezpieczyciela w rynku OC urósł z 8,1 proc. do 10,6 proc., co pozwala Unice coraz śmielej spoglądać na podium największych ubezpieczycieli komunikacyjnych. Więcej na ten temat przeczytacie w tekście: Historyczna zmiana w ubezpieczeniach komunikacyjnych. Warta przegoniła PZU w OC.