Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
"Mały" Santander rezygnuje z serwisu internetowego. Prawie wszyscy jego klienci korzystają wyłącznie z aplikacji

W rezultacie od 25 czerwca nowi klienci Santander Consumer Banku nie będą już mieli dostępu do systemu bankowego przez stronę www

W miniony weekend do klientów Santander Consumer Banku dotarła dość zaskakująca na pierwszy rzut oka informacja, że instytucja ta rezygnuje z internetowego serwisu transakcyjnego. Nowi klienci banku od 25 czerwca będą mogli korzystać wyłącznie z aplikacji mobilnej. Mogliście przeczytać o tym w tekście Bankowość mobile only. Nowi klienci Santander Consumer Banku nie będą mieli serwisu internetowego.

Przeczytajcie także: Na Allegro jednak dostępny już jest alkohol

Jak się okazuje, decyzja o wycofaniu dostępu do systemu za pośrednictwem strony internetowej spowodowana jest tym, jak dziś klienci korzystają z usług SCB.

– Obserwujemy bardzo wyraźny trend: już ponad 92 proc. naszych klientów korzystających z bankowości elektronicznej wybiera wyłącznie aplikację mobilną. To właśnie dlatego rozwijamy ją jako główny i najbardziej efektywny kanał kontaktu z bankiem – napisało biuro prasowe SCB na moje pytanie o przyczyny decyzji o wycofaniu serwisu internetowego. Podkreślono przy tym, że zmiana dotyczy wyłącznie nowych klientów. Wszyscy dotychczasowi użytkownicy nadal mają pełen dostęp do bankowości internetowej w wersji przeglądarkowej.

Służby prasowe SCB twierdzą ponadto, że skupienie się na jednym wiodącym kanale obsługi klientów pozwoli bankowi skuteczniej go rozwijać, szybciej wdrażać nowe funkcje i lepiej reagować na zmieniające się potrzeby klientów i rynku. – To również element szerszej transformacji cyfrowej, w ramach której sięgamy po nowoczesne, zwinne rozwiązania, zgodne z globalnymi standardami – model mobile only jest już powszechnie przyjęty w wielu europejskich instytucjach finansowych – podkreśliło biuro prasowe SCB.

Przeczytajcie także: Zapraszamy na kolejny odcinek Cashless Express

Klienci mobile only, czyli tacy, którzy zarządzają swoimi finansami wyłącznie na ekranie smartfona, stanowią coraz liczniejszą grupę. Z najnowszych danych cashless.pl wynika, że na koniec ubiegłego roku było ich w Polsce prawie 19 mln, niemal 2,5 mln więcej niż rok wcześniej. Ale nawet takie osoby korzystają czasem z serwisu internetowego do transakcji, których zlecenie nie jest możliwe przez aplikację. Zwykle są to operacje niezaimplementowane do aplikacji przez banki ze względu na to, że są realizowane bardzo rzadko lub, zdaniem bankowców, ich przeprowadzanie jest wygodniejsze na komputerze niż na smartfonie.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies