Płatności w nowym standardzie można realizować przy zakupie biletów na rozgrywki UEFA Women’s EURO 2025 oraz UEFA Women’s Champion League
Visa informuje o wdrożeniu standardu Click to Pay na platformie biletowej UEFA. W rezultacie posiadacze kart Visa z Europy i Wielkiej Brytanii będą mogli kupić bilety na rozgrywki finałowe Mistrzostw Europy w piłce nożnej kobiet (UEFA Women’s EURO 2025) oraz na mecze kobiecej Ligi Mistrzów (UEFA Women’s Champion League).
Rozwiązanie Click to Pay pozwala szybko i wygodnie płacić kartą online, w sposób podobny jak przy płatnościach zbliżeniowych w sklepach stacjonarnych. W nowym standardzie nie ma bowiem konieczności ręcznego wpisywania danych karty do płatności w internecie. Jak tłumaczy Visa, technologia Click to Pay opiera się na tokenizacji, czyli zastąpieniu wrażliwych danych karty płatniczej unikalnym, losowo wygenerowanym tokenem, co ma być jednym z najbardziej efektywnych sposobów zapobiegania oszustwom online. Ze statystyki Visy wynika, że wykorzystanie tokenizacji pomaga zwiększyć liczbę udanych transakcji o ponad 10 proc., a liczbę oszustw zmniejszyć o 91 proc. w porównaniu z ręcznym wpisywaniem numeru karty.
Visa zaznacza, że tegoroczne finały Euro mają szansę być największymi dotychczasowymi Mistrzostwami Europy w piłce nożnej kobiet, których oglądalność może przekroczyć 500 mln widzów na całym świecie. Jak podaje, choć do rozpoczęcia turnieju pozostało jeszcze prawie 50 dni, to już teraz sprzedaż biletów osiągnęła 550 tys. sztuk, przewyższając całkowitą sprzedaż na UEFA Women's EURO 2022. Visa od 2018 r. w ramach sponsoringu UEFA jest zaangażowana w promowanie piłki nożnej kobiet.
A jeśli chodzi o standard Click to Pay, to jest on coraz szerzej wdrażany także w polskim e-commerce. Udostępnia go już większość istotnych integratorów płatności, działających na naszym rynku, w tym Autopay, PayU, Przelewy24 i Tpay. W promowanie płatności w tym standardzie angażuje się Fundacja Polska Bezgotówkowa.