Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Gotówkowy i ratalny z banku. To najpopularniejsze produkty kredytowe wśród Polaków

Tak przynajmniej wynika z najnowszego Barometru Providenta, czyli badania przeprowadzonego na zlecenie największej firmy pożyczkowej na naszym rynku

Do posiadania aktualnie kredytu gotówkowego w banku przyznaje się 22,9 proc. respondentów. Natomiast 19,4 proc. spłaca kredyt ratalny na przykład na zakup sprzętu AGD. Tak wynika z najnowszego Barometru Providenta. Oba produkty są najpopularniejszymi wśród naszych rodaków produktami kredytowymi.

Przeczytajcie także: Karty kredytowe mają być motorem Providenta

Na trzeciej pozycji znalazł się debet na koncie, co deklaruje 9 proc. respondentów. Kredyt hipoteczny posiada 8,8 proc. ankietowanych a pożyczkę w firmie niebankowej – 6,6 proc. Wreszcie 6 proc. naszych rodaków ma nieuregulowaną należność w ramach płatności odroczonych.

Jednak gdy Polacy potrzebują pożyczki, w pierwszej kolejności nie zwracają się do instytucji finansowych tylko do rodziny. Deklaruje tak 43,3 proc. naszych rodaków. Wśród najmłodszych respondentów do krewnych zwraca się z prośbą o pomoc ponad 75 proc. Do banku o pieniądze w pierwszej kolejności zwraca się "tylko" 18,3 proc. ankietowanych.

Przeczytajcie także: PayU w Polsce nadal bez nowego właściciela

– Wybór pożyczkodawcy zależy od wieku respondentów. Na różnych etapach życia, wolimy w pierwszej kolejności zwracać się do innych instytucji lub bliskich nam osób. Respondenci poniżej 25 roku życia często są jeszcze zależni finansowo od rodziców, nie mają natomiast udokumentowanych dochodów, które pozwalają im na osiągnięcie zdolności kredytowej. Nie dziwi więc, że zdecydowanie częściej niż starsi respondenci w przypadku potrzeby zamierzają pożyczyć środki od rodziny – zauważa Karolina Łuczak, rzeczniczka Providenta.

Co ciekawe niemal 60 proc. respondentów Barometru Providenta zadeklarowało, że w 2024 r. nie pożyczało pieniędzy.

KATEGORIA
CIEKAWOSTKI
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies