Chodzi o usługi mOrganizer finansów i mKsięgowość. Podwyżki nie obejmą cen abonamentów, a usługi dodatkowe
Współpracująca z mBankiem spółka CashDirector poinformowała o zmianie cennika usług księgowych. Oferowane są one klientom mBanku w dwóch formach. Pierwsza to mOrganizer finansów, czyli wsparcie informatyczne dla przedsiębiorców, którzy wolą rozliczać się sami. To m.in. fakturowanie (które jest bezpłatne), InBox – narzędzie do wprowadzania faktur kosztowych do systemu czy e-Segregator pozwalający porządkować dokumenty księgowe.
Wariant Podstawowy mOrganizera finansów nadal kosztować będzie 10 zł miesięcznie (do wszystkich podanych cen należy dodać podatek VAT), Optymalny 45 zł, a Pro 200 zł. Obecnie proponowany jest też pakiet Standard, ale od 1 lutego zniknie z oferty. Użytkownikom zostanie udostępniony wyższy pakiet Optymalny w cenie dotychczasowego pakietu Standard, a więc za 30 zł miesięcznie.
Druga forma to mKsięgowość, która zawiera usługi oferowane w ramach mOrganizera finansów, a dodatkowo przedsiębiorcy mogą korzystać z pełnej obsługi księgowej, m.in. księgowania dokumentów i obsługi kadrowo-płacowej. Tu cena pakietów również się nie zmieni, ale w przypadku firm rozliczających się w formie księgi przychodów i rozchodów, ryczałtu lub karty podatkowej pojawi się nowy pakiet Komfort Plus.
Wzrosną natomiast ceny usług dodatkowych, których nie obejmują wykupione pakiety. Np. za sporządzenie deklaracji VAT R, VAT UE czy NIP-8 od lutego trzeba będzie zapłacić 75 zł od deklaracji. Obecnie to koszt 40 zł (firmy na księdze przychodów i rozchodów, ryczałcie lub karcie podatkowej) i 60 zł w przypadku rozliczania się w oparciu o księgi handlowe. Z kolei sporządzenie dokumentu ZUS DRA zdrożeje o 10 zł, do 50 zł. O tyle samo, i również do 50 zł, wzrośnie opłata za przygotowanie dokumentacji np. do kredytu i za inne prace księgowe (ceny obejmują 15 minut pracy specjalisty).
W przypadku obsługi kadrowo-płacowej rozliczenie jednego pracownika zatrudnionego na etacie od 1 lutego kosztować będzie 50 zł (obecnie 40 zł), a zatrudnionego na umowie zlecenie bądź o dzieło 60 zł (obecnie 50 zł). Z kolei cena za przygotowanie takich dokumentów jak ZPA, ZFA, PFRON, PPK czy IWA wzrośnie z 60 do 80 zł.
Usługi księgowe dla klientów biznesowych dostępne są też – w mniejszym lub większym zakresie – w innych bankach. Oferują je m.in. Alior Bank (platforma zafirmowani.pl), ING (ING Księgowość), BNP Paribas (GOKsięgowośc), PKO BP (e-Księgowość), Pekao (Księgowość z Żubrem), Santander (eKsięgowość), Nest Bank (portal Obsługa faktur) czy Millennium (Millennium Księgowość).
Fot. Maciej Bednarek