Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Asseco, Samsung i Xtension wprowadzają certyfikowany podpis biometryczny biocertiX

Technologia pozwala całkowicie wyeliminować papierowe umowy i formularze wykorzystywane w punktach obsługi klienta

Firmy Asseco, Samsung i Xtension informują o wprowadzeniu na rynek usługi biocertiX, czyli certyfikowanego podpisu biometrycznego. W tym trio firma Xtension dostarcza oprogramowanie, Samsung specjalne tablety, zaś Asseco tzw. usługi zaufania.

By lepiej zrozumieć sens nowego narzędzia, warto zwrócić uwagę, jak dziś wygląda proces podpisywania umów czy różnego rodzaju formularzy w wielu firmach. Dokument najpierw trzeba wydrukować w co najmniej dwóch egzemplarzach, ręcznie wypełnić, podpisać i ostemplować. Zwykle kopia dokumentu, która zostaje w firmie, jest też skanowana, a informacje z umów i formularzy pracownicy muszą ręcznie wpisać do systemu. Oznacza to koszty związane ze zużyciem papieru oraz poświęceniem czasu potrzebnego na przetworzenie danych z analogowych dokumentów na formę cyfrową.

Przeczytajcie także: Płatności powtarzalne Blik od kwietnia dostępne będą dla klientów Banku Millennium

Asseco, Samsung i Xtension przekonują, że dziś można ten proces całkowicie zdigitalizować. Rozwiązanie biocertiX to system do składania podpisu własnoręcznego na tablecie Samsunga za pomocą rysika, przy wykorzystaniu oprogramowania Xtension rejestrującego i szyfrującego dane biometryczne.

Sam proces podpisywania dokumentów jest prosty i intuicyjny. Miałem okazję go przetestować. System bazuje na unikalnych danych biometrycznych osoby składającej podpis. Chodzi o charakterystykę pisma odręcznego, siłę nacisku rysika (skala pomiaru nacisku liczy 4 tys. poziomów), szybkość pisania, ale też takie detale jak odległość rysika od tabletu w sytuacji, gdy styl podpisu przewiduje przerwę.

Natomiast wiarygodność procesu zapewniają kwalifikowane usługi zaufania Asseco. Chodzi m.in. o pieczęć elektroniczną, znacznik czasu (informacja o dacie i godzinie podpisania dokumentu) oraz sprzętowy moduł depozytu klucza chroniącego dane biometryczne. W podpisanym dokumencie, system umieszcza informacje, które w przyszłości pozwolą potwierdzić nie tylko tożsamość podpisującego, ale również czas złożenia podpisu i poprawność przeprowadzonego procesu.

Przeczytajcie także: Spada liczba rachunków bankowych przenoszonych przez system Ognivo

Twórcy rozwiązania przekonują, że może się ono sprawdzić wszędzie tam, gdzie w dokumentacji wykorzystywany jest papier. Moc prawna podpisu biocertiX jest taka sama jak podpisu odręcznego złożonego długopisem na papierze. Wśród branż, w których usługa może mieć szerokie zastosowanie, wymieniane są m.in. bankowe oddziały czy placówki medyczne.

– Skorzystanie z podpisu biometrycznego jest proste, dlatego rozwiązanie to jest skierowane również do osób z mniejszymi umiejętnościami technicznymi – mówi Artur Miękina, dyrektor działu sprzedaży projektowej i rozwoju e-biznesu w Asseco Data Systems.

Przeczytajcie także: Bank Millennium wprowadza do oferty konto Millennium 360 Prestige

BiocertiX przypomina usługę Work Station oferowaną przez Nanovo, a którą kilka lat temu zaczął wdrażać do swoich placówek bank PKO BP. Pozwala ona klientom podpisywać rysikiem na tablecie różnego rodzaju dyspozycje. Obecnie usługa Work Station dostępna jest w 878 oddziałach banku, do tej pory zdigitalizowano za jej pomocą ponad 30 procesów.

Wśród dyspozycji dostępnych na ekranach tabletów, które klient może następnie zatwierdzić podpisem przy użyciu rysika w PKO BP, są m.in. wpłaty i wypłaty, polecenie przelewu, zlecenia stałe, aktualizacja danych, aktywacja lub dezaktywacja bankowości elektronicznej, dyspozycje posprzedażowe do pożyczki gotówkowej, umowa konta, otwarcie rachunków oszczędnościowych i walutowych, ubezpieczenia czy wniosek o przygotowanie indywidualnej propozycji kredytowej dla pożyczki, karty kredytowej i limitu odnawialnego.

Tablety w oddziałach PKO służą też do edukacji klientów. Za ich pomocą pracownicy banku wyjaśniają np., jak korzystać z bankowości internetowej i mobilnej. Co ciekawe, w ten sposób bank zbiera też opinie i oceny klientów na temat usług i jakości obsługi.

Fot. Asseco

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies