Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Wirtualna rzeczywistość coraz bardziej realna. Alibaba do gogli VR wprowadzi płatności

VR pozwala już obejrzeć i przymierzyć kupowany towar. Teraz chodzi o to, aby klient za niego zapłacił bez zdejmowania gogli

Alibaba, chiński gigant e-commerce, niedawno pokazał światu swój wirtualny sklep Buy+. Korzystając ze specjalnych gogli VR, można w nim oglądać i przymierzać odzież i akcesoria mody w trybie 360 stopni. Wirtualna rzeczywistość daje kupującemu online zdecydowanie większe możliwości, niż ekran komputera. Możecie dokładniej sprawdzić towar i zdecydować, czy rzeczywiście się Wam podoba, zanim go zamówicie.

Przeczytajcie także: Blik trafił do nowej aplikacji mobilnej ING

Problem w tym, że gdy przychodzi do płacenia, trzeba zdjąć gogle i resztę transakcji przeprowadzić w tradycyjny sposób korzystając np. ze smartfona. Alibaba uznał, i słusznie, że to niewygodne i postanowił stworzyć system, w którym klient będzie mógł zapłacić za zakupy nie opuszczając wirtualnej rzeczywistości.

Wymyślono zatem, że użytkownik potwierdzi transakcję za pomocą gestu, np. skinieniem głowy. Prace nad stworzeniem takiego systemu już trwają, o czym donosi China Daily.

Przeczytajcie także: mytaxi zamówicie bezpośrednio z Google Maps

Natomiast pierwsze próby zastosowania VR nie dla rozrywki, ale np. do zarządzania inwestycjami finansowymi, ma już za sobą Comarch. Jak mogliście przeczytać w tym tekście, krakowska firma stworzyła aplikację, która przy pomocy gogli VR pozwala w atrakcyjny sposób wizualizować dane, gdy klient dzwoni do swojego doradcy inwestycyjnego. W przyszłości być może w ten sposób będziecie też korzystali ze swojego konta w banku.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies