Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Płatności odroczone w Google Pay. Amerykański gigant testuje nowe rozwiązanie

Partnerami firmy w pilotażu usługi są znane z segmentu płatności odroczonych instytucje, czyli fintechy Zip oraz Affirm

Operator usługi Google Pay nawiązał współpracę z potentatami rynku płatności odroczonych: Zip oraz Affirm. Strony zapowiedziały rychły pilotaż nowego rozwiązania finansowego, najsampierw w Stanach Zjednoczonych. Klienci będą mogli z niego korzystać już w styczniu 2024 roku.

Przeczytajcie także: Rachuneo zmienia właściciela

W fazie pilotażowej rozwiązanie ma być dostępne w aplikacjach niektórych popularnych sprzedawców lub na ich stronach internetowych. Podczas finalizacji zakupów, gdy klient kliknie ikonę Google Pay, zobaczy symbole dostawców płatności odroczonych – na razie Affirm i Zip. Konsument będzie mógł w nie kliknąć i poznać warunki usługi. Jeżeli się z nimi zgodzi i posiadać już będzie profil u konkretnego dostawcy BNPL (buy now, pay later czyli płatności odroczonych), może w prosty sposób np. rozłożyć płatność na kilka rat. Jeśli nie będzie mieć tam konta, konieczne będzie jego założenie.

Przeczytajcie także: Nowe płatności mobilne dla klientów BPS

Co zmienia ta współpraca? Zniknie potrzeba bezpośrednich integracji usługi płatności odroczonych w sklepie internetowym – narzędzie pojawi się jako dodatek do wdrożonego już wcześniej Google Pay. Jednocześnie Google nie będzie pobierać dodatkowych opłat od sprzedawców ani klientów z tytułu skorzystania z usługi. Przynajmniej na razie. Jeżeli pilotaż zakończy się sukcesem i produkt będzie się cieszył sporym zainteresowaniem, amerykańska korporacja technologiczna ma rozważyć uruchomienie usługi na szerszą skalę: w większej liczbie sklepów i z kolejnymi partnerami z sektora BNPL.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies