Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Mastercard: w tym roku pod choinką Polacy znajdą ubrania, zabawki i książki. Na prezenty przeznaczą do 1 tys. zł

Z badania wynika również, że blisko połowa ankietowanych odkłada na święta pieniądze z wyprzedzeniem

Z badania przeprowadzonego dla Mastercarda, a dotyczącego świątecznych wydatków Polaków, wynika, że dwie trzecie respondentów zamierza przeznaczyć na zakup prezentów do 1 tys. zł. Przekroczyć tę sumę planuje 17 proc. ankietowanych. Co trzeci Polak nie przejmuje się zbytnio tym, ile będzie kosztować celebracja nadchodzących świąt.

Przeczytajcie także: Austriackie winiety już dostępne w serwisie Autopay

W tym roku wśród najchętniej wybieranych kategorii prezentów znajdują się ubrania i dodatki (45 proc.), zabawki (41 proc.) oraz książki (39 proc.). Blisko jedna trzecia (29 proc.) badanych planuje wręczyć bliskim gadżety wprost związane z zainteresowaniami, 17 proc. stawia na bilety na wydarzenia, 12 proc. zamierza podarować prezenty związane z doświadczeniami (np. wyjścia do restauracji), a 8 proc. kupi bliskim wycieczki i podróże. Co piąty badany w tym roku nie planuje kupować świątecznych podarunków.

Z badania wynika również, że blisko polowa (46 proc.) ankietowanych odkłada na święta pieniądze z wyprzedzeniem. Świąteczny budżet częściej planują kobiety niż mężczyźni (48 proc wobec 44 proc.), a także osoby w wieku 18-24 lata i 35-44 lata.. Druga grupa (54 proc.) o świątecznych wydatkach myśli w ostatniej chwili.

Przeczytajcie także: Fintech ZestMoney kończy działalność

W jaki sposób Polacy pokrywają zwiększone wydatki w okresie świąt? Zdecydowana większość (73 proc.) respondentów stwierdziła, że nigdy nie pożycza, a jeśli aktualnie nie ma pieniędzy, to rezygnuje z części wydatków. Pozostała grupa (27 proc.) pożycza pieniądze od bliskich lub w banku. Częściej dotyczy to mężczyzn niż kobiet (30 proc. wobec 23 proc.).

Gdy pojawia się konieczność pokrycia niespodziewanych kosztów, największa grupa konsumentów jest gotowa sięgnąć po oszczędności (32 proc.). Co piąty ankietowany (21 proc.) zapłaciłby kartą kredytową, podobnie wygląda to w przypadku płatności odroczonych (18 proc.).

Badanie w formie ankiety elektronicznej przeprowadziła firma Minds & Roses w listopadzie br. na grupie ponad 1 tys. klientów banków w wieku od 18 do 60 lat.

KATEGORIA
CIEKAWOSTKI
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies