Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Visa: większość najmłodszego pokolenia chce mieć w przyszłości firmę. Zaledwie co dziesiąty widzi się w roli pracownika

Z badania organizacji płatniczej wynika też, że głównym źródłem inspiracji dla dzieci i młodzieży są dzisiaj jutuberzy i tiktokerzy

Z badania przeprowadzonego na zlecenie Visy wśród przedstawicieli pokolenia alfa (dzieci urodzone po 2010 roku) wynika, że zdecydowana większość osób z tej grupy w przyszłości chciałoby mieć firmę lub pracować na własny rachunek. Tylko 11 proc. widzi się w roli pracownika.

Przeczytajcie także: Rachunki dla najmłodszych w ING

Blisko dwie trzecie uczestników badania (65 proc.) ma już za sobą pierwsze zarobkowanie. Najczęściej środki zdobywali wykonując dla rodziców lub innych krewnych domowe obowiązki lub sprzedając rzeczy w internecie. Trzy czwarte zarabiających dzieci wykorzystało do tego celu rozwiązania technologiczne. Najczęściej były to media społecznościowe (47 proc.) oraz internetowe platformy sprzedażowe (46 proc.).

Przedstawiciele najmłodszego pokolenia wiedzę o zarabianiu pieniędzy dwa razy częściej czerpią z treści publikowanych w sieci niż z tradycyjnych źródeł, np. książek (odpowiednio 38 proc. i 19 proc.). Warto też podkreślić, że głównym źródłem inspiracji dla dzieci i młodzieży są jutuberzy i tiktokerzy. Czterech na dziesięciu przedstawicieli pokolenia alfa jest zdania, że wśród rozwiązań, które mogą im się przydać w przyszłej pracy, są media społecznościowe.

Przeczytajcie także: Alior rozwiązał umowę z Telekom Romania

Zapytane o innowacje, które byłyby dla nich pomocne w przyszłości, dzieci z pokolenia alfa wskazały m.in. na douszny aparat pozwalający zrozumieć każdy język, zegarek informujący o chorobach, samozapełniającą się lodówkę, ale też aplikację do obliczania oszczędności i rachunków czy bransoletkę wykrywającą kłamstwa.

KATEGORIA
CIEKAWOSTKI
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ
TAGI: VISA, ANKIETA

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies