Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Wraca temat dostarczania przesyłek dronami. Amazon deklaruje, że w Europie ruszy z usługą w 2024 roku

Zapowiedź wprowadzenia tego rozwiązania pojawiła się już w 2013 roku, ale na razie jest ono bardzo niszowe

Amazon poinformował, że jego klienci w Wielkiej Brytanii oraz we Włoszech będą mogli liczyć na dostawę zakupionych produktów za pośrednictwem drona. Nowa usługa ma być dostępna pod koniec przyszłego roku. Rozwiązanie będzie też rozwijane w USA, gdzie drony dostarczają obecnie paczki w dwóch lokalizacjach (w Kalifornii oraz Teksasie).

Przeczytajcie także: Aforti Exchange zrezygnowało ze statusu małej instytucji płatniczej

Z informacji podanych przez amerykańską firmę e-commerce wynika, że przesyłki do klientów będą dostarczane z pomocą drona MK30, który może się przemieszczać nawet w deszczu i działa całkowicie autonomicznie. Jego zaletą jest zdolność wykrywania przeszkód, których wcześniej na trasie nie było, np. dźwigów. Maszyna będzie mogła przenosić niewielkie paczki o wadze do 5 funtów (ok 2,2 kg). Pomysłodawcy przekonują, że dostawa dronem nie tylko przyspieszy cały proces, ale też uczyni go bardziej ekologicznym.

Warto mieć na uwadze, że sama idea dostarczania przesyłek dronami nie jest nowa, ale do tej pory rozbijała się o różne kwestie: od tych technicznych, przez bezpieczeństwo, po wątpliwości natury prawnej. Amazon już przeszło dziesięć lat temu zapowiedział rewolucję w tym zakresie i ustami swojego założyciela oraz ówczesnego CEO deklarował, że taka metoda dostawy upowszechni się w ciągu kilku lat.

Przeczytajcie także: Bot sprzedający ubezpieczenia przez Messengera

Czas pokazał, że te założenia były zbyt optymistyczne. Nie brakowało też opinii, że zapowiedź sprzed dekady miała na celu wywołać szum wokół Amazona w okresie przedświątecznych zakupów. I tym razem komunikat pojawia się w gorącym dla handlu czasie…

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies