Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Amazon na celowniku. Urzędnicy zarzucają firmie działania monopolistyczne

Firma odpiera zarzuty i zapewnia, że jej działania pozwoliły wdrożyć innowacje na rynku detalicznym

Amerykańska Federalna Komisja Handlu (FTC) wraz z prokuratorami z 17 stanów złożyła pozew przeciwko Amazonowi. Instytucja przekonuje w nim, że operator platformy e-commerce nadużywał rynkowej pozycji i stosował praktyki monopolistyczne, na czym tracić mieli zarówno sprzedawcy, jak i klienci.

Przeczytajcie także: Kolejne podwyżki na Allegro

Na liście zarzutów wysuwanych pod adresem giganta e-handlu pojawił się m.in. ten dotyczący karania przez firmę sprzedawców oferujących na innych platformach towary w niższej cenie niż na Amazonie. W reakcji na te działania korporacja miała "ukrywać" takich sprzedawców w swoich wynikach wyszukiwania, przez co stawali się niemal niewidocznie dla klientów.

Sprzedawcy mieli też być zmuszani do korzystania z usług logistycznych Amazona, jeśli chcieli brać udział w programie Prime, w ramach którego klienci dostają darmowe dostawy zakupów. W efekcie oferta danego przedsiębiorcy stawała się droższa. W pozwie zwrócono też uwagę na jakość wyszukiwarki, która jest przeładowana reklamami. Skutkuje to tym, że klient nie otrzymuje w wynikach wyszukiwania najlepszych ofert, ale te, za których pojawienie się zapłacono.

Amazon miał również wpływać na wyniki wyszukiwania przez promowanie własnych produktów. Urzędnicy zwrócili także uwagę na zbyt duże, ich zdaniem, obciążenia finansowe nakładane na sprzedawców. Finalnie mogą one być przerzucane na klientów.

Przeczytajcie także: Visa i Swift zacieśniają współpracę

Co na to Amazon? Firma wydała krótkie oświadczenie, w którym zarzuca FTC, że instytucja nie realizuje swoje misji polegającej na ochronie konkurencji i konsumentów. Korporacja przekonuje, że jej działania pozwoliły pobudzić innowacje w branży detalicznej, zapewniły większy wybór, nisze ceny i szybsze dostawy. Firma dodaje, że jeśli FTC postawi na swoim, będzie to oznaczać pogorszenie sytuacji klientów, ale też sprzedawców.

KATEGORIA
PRAWO
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies