Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Sprawdzonapolisa.pl wystartowała ze sprzedażą polis. Portal ma pomóc w wyborze i zakupie online ubezpieczeń

W serwisie można znaleźć analizy ofert, które pomogą w samodzielnym zakupie polis

Ruszyła sprzedaż ubezpieczeń na stronie sprawdzonapolisa.pl. To narzędzie, za pomocą którego można kupić ubezpieczenia na życie, ubezpieczenia NNW dla dorosłych i dzieci, polisy zdrowotne, w tym obejmujące leczenie za granicą, polisy turystyczne oraz assistance różnego typu. Zawiera także oferty ubezpieczenia fotowoltaiki i OZE, polisy na wypadek uszkodzenia sprzętów elektronicznych (smartfon, tablet, smartwatch), a także polisy GAP (dla kupujących samochody na raty lub w ramach leasingu). Lista ta ma się dalej wydłużać, wkrótce ma się pojawić np. ubezpieczenie dla posiadaczy rowerów i hulajnóg.

Przeczytajcie także: Najwięksi w ubezpieczeniach

Za rozwiązaniem stoi gdyńska agencja Monda, zarządzana przez Wojciecha Sarata, Magdalenę Komorowską i Bogdana Mazurka. W serwisie cashless.pl o tym przedsięwzięciu mogliście przeczytać już ponad rok temu – wówczas w sieci funkcjonowała już strona, gromadząca wiedzę na temat ubezpieczeń, ale projekt był na dość wczesnym etapie rozwoju i nie można było jeszcze za pośrednictwem portalu kupować polis. Zmieniło się to w zeszłym tygodniu.

Narzędzie pozwala klientowi zapoznać się z ofertami różnych towarzystw i porównać ich warunki, a następnie zawrzeć umowę online lub – w przypadku polis na życie – zdalnie ze wsparciem konsultanta. – Nie chcemy być nazywani porównywarką ubezpieczeń, bo naszym celem nie jest to, aby klient wszedł do nas na chwilę, przejrzał mechaniczne porównanie cen, kupił i wyszedł. Jesteśmy multiagencją online, a naszym celem jest edukowanie klientów i wsparcie ich w samodzielnym podjęciu odpowiedzialnej decyzji co do zakupu ubezpieczenia dopasowanego do ich potrzeb – mówi w rozmowie z serwisem cashless.pl Bogdan Mazurek.

Jak nowy gracz na rynku zamierza realizować ten cel? Na jego stronie klienci znajdą bazę artykułów opisujących poszczególne ubezpieczenia, wskazujących ich plusy i minusy oraz podpowiadających, na co ubezpieczający powinien zwrócić uwagę w swojej sytuacji życiowej. – Klienci nie kupują ubezpieczeń online, bo nie mają czasu zagłębiać się w OWU poszczególnych produktów, analizować, co dane zapisy znaczą i które będą dla nich korzystniejsze. My oszczędzamy ich czas, dając gotowe konkretne analizy i rekomendacje. Zapewniamy więc klientowi to, po co zwykle zwraca się do tradycyjnego agenta, ale robimy to online i zostawiając klientowi większą swobodę zakupu. Ta idea wyraża się w naszym haśle: "Analizujemy ubezpieczenia, abyś Ty nie musiał kupować ich w ciemno" – tłumaczy Wojciech Sarat.

Przeczytajcie także: Ubezpieczenia w ofercie Autopay

Obecnie podmiot współpracuje z majątkowymi i życiowymi towarzystwami ubezpieczeń takimi jak Europa Ubezpieczenia, Fortegra, Generali, InterRisk, Nationale-Nederlanden, Saltus, Uniqa, Vienna Life i Wiener. Finalizuje zaś podpisanie umów z kolejnymi dwoma dużymi ubezpieczycielami.

W przeciwieństwie do typowych internetowych porównywarek ubezpieczeń sprawdzonapolisa.pl nie zamierza dystrybuować ubezpieczeń komunikacyjnych. Z jednej strony chce się skupiać na drobnych produktach, które często nie znajdują się w polu zainteresowania agentów, jak np. ubezpieczenia szybki w smartfonie czy ubezpieczenia instalacji fotowoltaicznych.

Z drugiej zaś chce rozwijać sprzedaż produktów ochronnych, które klient będzie mógł samodzielnie kupować. Oferuje gamę ubezpieczeń następstw nieszczęśliwych wypadków, w tym swój autorski produkt przygotowany we współpracy z Nationale-Nederlanden. Jest też przygotowana technologicznie do całkowicie online’owej sprzedaży ubezpieczeń na życie – w tym zakresie jednak niezbędne jest jeszcze otwarcie się towarzystw ubezpieczeniowych na taki model dystrybucji. Na razie polisy na życie sprzedawane są ze wsparciem konsultanta.

Twórcy sprawdzonapolisa.pl wychodzą z założenia, że coraz więcej klientów nie będzie chciało być nakłanianych do zakupu polisy przez agenta – będą woleli ubezpieczać się samodzielnie i online. Ich strona ma zaś pomóc w analizie potrzeb, zbudowaniu świadomości oraz wesprzeć informacjami potrzebnymi do samodzielnego zakupu.

– Przygotowaliśmy stronę, która ma w przyjazny sposób wprowadzić klienta w świat ubezpieczeń. Sami oraz ze wsparciem towarzystw ubezpieczeń szykujemy pisane zrozumiałym językiem i opatrzone grafikami materiały, które pomagają klientowi budować jego wiedzę ubezpieczeniową – opowiada Wojciech Sarat. – Dziś nie jest dla nas kluczowe, aby klient coś u nas kupił. Ważne jest, aby wszedł, czegoś się dowiedział, uznał naszą stronę za źródło wiedzy, z której być może później skorzysta, kiedy dojrzeje w nim myśl, by się ubezpieczyć – dodaje współzałożyciel sprawdzonapolisa.pl.

Zespół sprawdzonapolisa.pl składa się z kilkudziesięciu osób – ekspertów z zakresu ubezpieczeń, ale też e-commerce i marketingu online.


KATEGORIA
INSURTECH
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies