Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Elavon: żywność Polacy wciąż kupują stacjonarnie. Inaczej wygląda to w przypadku elektroniki, zabawek czy gier

Zaledwie 2 proc. uczestników badania dla Elavonu zadeklarowało, że kupuje żywność online. Elektronikę za to już 40 proc.

Na zlecenie firmy Elavon, działającej w obszarze płatności bezgotówkowych, przeprowadzono badanie dotyczące preferencji zakupowych Polaków. Wynika z niego m.in., że zakupy produktów spożywczych wciąż odbywają się głównie stacjonarnie – na taką odpowiedź wskazało aż 86 proc. ankietowanych. Z internetu w tym celu korzysta zaledwie 2 proc. badanych.

Przeczytajcie także: PayAppka będzie miała nowego operatora

Blisko dwie trzecie (64 proc.) uczestników badania kupuje artykuły gospodarstwa domowego stacjonarnie, a co czwarty robi to tam, gdzie jest najwygodniej. Rozbieżności są mniejsze w przypadku produktów kosmetycznych: na sklepy stacjonarne stawia 45 proc. ankietowanych, a na zakupy online 21 proc. badanych. Czterech na dziesięciu Polaków kupuje meble w sklepach stacjonarnych, a zaledwie 16 proc. robi to online.

Z badania wynika też, że inaczej sytuacja wygląda w przypadku sprzętu elektronicznego – 40 proc. ankietowanych robi takie zakupy online, a na zakupy stacjonarne decyduje się 27 proc. respondentów. Blisko połowa Polaków (43 proc.) kupuje w sieci zabawki i gry, a ponad jedna trzecia (38 proc.) tam, gdzie jest wygodniej. Najciekawiej wygląda to w przypadku ubrań i butów: 35 proc. nabywa je tam, gdzie wygodniej, 34 proc. robi to stacjonarnie, a 31 proc. online.

Przeczytajcie także: Santander ostatecznie pożegnał karty Payback

Według danych uzyskanych przez jednego z największych na polskim rynku operatorów terminali płatniczych niemal połowa (44 proc.) Polaków nie przewiduje zmian w swoich wydatkach w ciągu najbliższych trzech miesięcy. Z kolei dwóch na pięciu badanych spodziewa się w tym czasie wyższych wydatków. Zaledwie jeden na sześciu badanych (16 proc.) uważa, że wyda mniej w porównaniu do poprzednich miesięcy.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies