Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Szybko poszło. Klarna rezygnuje z marki Kosma po zaledwie kilkunastu miesiącach od premiery

Pod brandem Kosma rozwijano usługi z zakresu otwartej bankowości. Firma chce dalej budować ten biznes, ale wyłącznie z logo Klarny

Klarna, firma działająca w sektorze płatności odroczonych, likwiduje markę Kosma – dzieje się to niespełna 1,5 roku po powołaniu jej do życia, o czym mogliście przeczytać w serwisie cashless.pl. Likwidacja brandu nie oznacza jednak zamknięcia biznesu – po prostu będzie on działał pod szyldem Klarny, a firma nie przewiduje zwolnień związanych z tymi zmianami, o czym donosi serwis tech.eu.

Przeczytajcie także: Santander ostatecznie pożegnał karty Payback

Pod marką Kosma Klarna rozbudowywała platformę otwartej bankowości.To biznes skierowany do banków i pozostałych instytucji finansowych, a nie bezpośrednio do konsumentów, inaczej niż w przypadku oferowanych przez Klarnę BNPL czyli płatności odroczonych. Firmy zainteresowane rozwiązaniem mogą skorzystać z API i uzyskać dostęp do olbrzymiej ilości danych. Warto przypomnieć, że globalnie szwedzki fintech ma już ponad 150 mln klientów, nawiązał partnerstwa z przeszło 0,5 mln sklepów i każdego dnia obsługuje 2 mln transakcji.

Klarna wyjaśniła, że rezygnacja z Kosmy to ruch wyłącznie marketingowy i firma nie zamierza zaprzestać rozwijania usług otwartej bankowości.

Przeczytajcie także: Visa Mobile w szóstej bramce płatniczej

Kilka tygodni temu mogliście przeczytać w serwisie cashless.pl, że Klarna wprowadza w Polsce nowe rozwiązanie: możliwość rozłożenia płatności za zakupy na trzy równe, nieoprocentowane raty. Wcześniej klienci z Polski mogli korzystać z rozwiązania "Zapłać za 30 dni". Z jego pomocą można robić zakupy w ponad 4 tys. sklepów w naszym kraju i, jak sama nazwa wskazuje, odroczyć płatność o 30 dni. Klient nie ponosi z tego tytułu dodatkowych kosztów.

KATEGORIA
FINTECHY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies