Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Powerdot i Biedronka zbudują sieć stacji ładowania elektryków. Na każdej będzie terminal płatniczy

Dzięki takiemu rozwiązaniu za ładowanie auta będzie można zapłacić zwykłą kartą bankową, bez konieczności instalowania aplikacji oferowanej przez właściciela ładowarki

Podczas zakończonego przed chwilą spotkania prasowego Jeronimo Martins Polska (właściciel sklepów Biedronka) oraz operator ładowarek elektrycznych Powerdot ogłosiły nawiązanie długoterminowej współpracy. Jej efektem będzie budowa ogólnopolskiej sieci punktów ładowania samochodów, które zlokalizowane będą przy Biedronkach. Do końca przyszłego roku działać ma 600 stacji ładowania w całym kraju, także w mniejszych miejscowościach. Pierwszych kilka ładowarek już działa. W tym roku ma być ich 150. Każda stacja umożliwia jednoczesne ładowanie trzech pojazdów.

Przeczytajcie także: Kierowcy aut elektrycznych nie płacą za autostrady

Charakterystyczną cechą stacji Powerdot jest możliwość płacenia za ładowanie kartą, np. zbliżeniowo. Wszystkie wyposażane są bowiem w terminal płatniczy obsługiwany przez niemiecką firmę PayOne. To ważne o tyle, że w przypadku większości innych ładowarek funkcjonujących w Polsce konieczne jest zainstalowanie aplikacji mobilnej. Stacje Powerdot działają w tzw. roamingu, co znaczy, że akceptują aplikacje czy karty innych operatorów. Jednocześnie pozwalają ładować auto bez żadnej aplikacji czy abonamentu dzięki terminalowi płatniczemu.

Dodatkowo aby zapłacić za ładowanie na stacjach przy Biedronkach, można zeskanować udostępniony kod QR, który otwiera stronę internetową Powerdot z bramką płatniczą. Tam można uiścić należność podając dane karty albo korzystając z płatności online Apple Pay a wkrótce także Google Pay.

Przeczytajcie także: Terminale płatnicze pojawią się na stacjach ładowania samochodów

Grigoriy Grigoriev, dyrektor zarządzający Powerdot w Polsce, powiedział w rozmowie z serwisem cashless.pl, że firmie udało się też rozwiązać problem będący wcześniej wyzwaniem dla operatorów ładowarek, a więc konieczność drukowania paragonów. Standardowa rolka papieru wystarcza na około 500 paragonów. Natomiast wymiana rolek generuje dodatkowe koszty. – Dlatego w naszej sieci zaimplementowaliśmy rozwiązanie umożliwiające wystawianie elektronicznych paragonów. Klient, po podaniu swojego adresu, może otrzymać paragon albo fakturę na swój adres e-mail – wyjaśnia przedstawiciel Powerdot.

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies