Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Głos może być Waszym hasłem do banku. Będziecie używać?

Od jesieni, kiedy BZ WBK udostępnił biometrię głosową w telefonicznym contact center, z usługi skorzystało 3 tys. osób

Na tle kilku milionów klientów, którzy posiadają rachunek w BZ WBK, te parę tysięcy zdecydowanych by zarejestrować wzorzec swojego głosu w bazie banku, to niewiele. Pamiętać jednak należy, że uzyskany wynik nie był wsparty żadną kampanią informacyjną. Zapewne duża część osób, która kontaktuje się z BZ WBK poprzez połączenie głosowe, nie do końca wie, na czym nowa usługa polega, więc nie jest zainteresowana korzystaniem z niej.

Przeczytajcie także: BPH rozszerza biometrię na oddziały franczyzowe

Tymczasem rozwiązanie jest bardzo wygodne i eliminuje konieczność pamiętania hasła dostępu do telefonicznego kanału kontaktu z bankiem. Jak to działa? Wystarczy, że po tradycyjnym uwierzytelnieniu klienta w contact center zdecydujecie się pozostawić wzorzec swojego głosu. Procedura ta polega na kilkukrotnym powtórzeniu wskazanej przez system frazy. Dzięki temu w przyszłości logowanie będzie prostsze. Po podaniu swojego numeru ID zostaniecie poproszeni o wypowiedzenie kilku słów. System porówna je z nagranym wzorcem i na tej podstawie zaloguje Was na rachunek bądź nie.

Zdaniem specjalistów z BZ WBK biometria głosowa gwarantuje wysokie bezpieczeństwo korzystania, i wśród osób, które zarejestrowały swój wzorzec biometryczny, cieszy się dużą popularnością – ponad 50 proc. klientów, którzy to zrobili, już logowało się głosem. BZ WBK liczy, że do końca tego roku wzorce głosowe pozostawi w jego bazie 10 tys. klientów. W biometrii głosowej widzi korzyści nie tylko dla klientów, którzy nie muszą pamiętać haseł, ale i dla siebie, bo dzięki temu uwierzytelnienie klienta trwa krócej. Zwłaszcza w sytuacji, gdy nie pamięta on swojego hasła dostępowego i weryfikacja tożsamości musi odbyć się za pośrednictwem listy pytań pomocniczych, stawianych przez konsultanta.

Przeczytajcie także: Tak może wkrótce wyglądać logowanie do banku

Tomasz Niewiedział, szef obszaru bankowości multikanałowej w BZ WBK uważa, że to właśnie biometria głosowa ma największe szanse na szerokie zastosowanie w bankowości. – To jedyny rodzaj biometrii, który może zostać wykorzystany we wszystkich kanałach kontaktu klienta z bankiem. Dlatego chcemy pracować nad rozwijaniem tej technologii – powiedział podczas wczorajszego spotkania z dziennikarzami w Poznaniu.

Jednym z potencjalnych kierunków jest wykorzystanie tego rozwiązania do logowania w internetowym systemie transakcyjnym w skojarzeniu z biometrią twarzy – face recognition. W przyszłości ma być także możliwe wyeliminowanie konieczności podawania numeru ID klienta przed uwierzytelnianiem w telefonicznym contact center.

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies