Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Jeden z najstarszych polskich fintechów zmienia identyfikację wizualną. Zobaczcie nowo logo Fenige

Spółka Fenige znana jest głównie z przelewów z karty na kartę, ale dziś oferuje też m.in. płatności internetowe

Założona w 2013 r. spółka Fenige, obchodzi w tym roku swoje 10 urodziny. Z tej okazji zmienia logo oraz misję, której towarzyszy hasło: "All about payments". W informacji prasowej spółka pisze, że ma ono pokazywać szeroką ofertę Fenige w zakresie produktów i usług płatniczych. Nowe logo firmy wygląda tak:

Fenige jest jednym z najstarszych polskich fintechów. Spółka najbardziej znana jest z usługi przelewów z karty na kartę, oferowanych innym firmom. Początkowo jej funkcjonalność była ograniczona tylko do kart Mastercard. Obecnie działa także przy pomocy kart konkurencyjnej organizacji Visa – wykorzystano rozwiązania Visa Direct oraz Mastercard MoneySend.

Przeczytajcie także: Zobaczcie ranking największych w Polsce firm płatniczych

Na czele fintechu stoi Marcin Chruściel, który w branży płatniczej pracuje od wielu lat. Czytelnikom cashless.pl może być znany jako były szef projektu Orange Finanse. Wcześniej pracował m.in. w Raiffeisen Polbanku, w którym był odpowiedzialny na przykład za rozwój płatności mobilnych (wdrażał jedne z pierwszych w Polsce płatności NFC, a później HCE).

Przeczytajcie także: Fenige ma nowego prezesa

Natomiast Fenige posiada licencję krajowej instytucji płatniczej, wydaną przez Komisję Nadzoru Finansowego. Oprócz przelewów z karty na kartę oferuje także wpłaty na kartę oraz platformę do płatności internetowych kartami, przelewami a wkrótce Blikiem. W ubiegłym roku firma przetworzyła transakcje o wartości 1,2 mld zł. W Rankingu 100 największych polskich firm branży płatniczej 2022, przygotowanym przez cashless.pl, fintech znalazł się na 34. miejscu, z przychodami przekraczającymi 33,7 mln zł.

Fot. Flickr/Nenad Stojkovic, CC BY 2.0

KATEGORIA
FINTECHY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies