Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
HDI Embedded. Pod tą marką Europa Ubezpieczenia będzie rozwijała międzynarodowe partnerstwa 

HDI Embedded dostarczy technologię umożliwiającą sprawne wdrożenie ubezpieczeń do oferty partnera i produkty dopasowane do potrzeb jego klientów

Europa Ubezpieczenia powołała do życia nową markę: HDI Embedded, w ramach której będzie rozwijać regionalne i paneuropejskie partnerstwa z podmiotami, które chcą wzbogacić swoją ofertę o ubezpieczenia. Dostarczy zarówno technologię umożliwiającą sprawne wdrożenie ubezpieczeń do oferty partnera, jak i produkty dopasowane do potrzeb jego klientów. Za rozwój przedsięwzięcia odpowiada Marat Nevretdinov, wiceprezes Europy, któremu, jednocześnie powierzona została funkcja dyrektora zarządzającego HDI Embedded.

HDI Embedded zamierza współpracować z partnerami z różnych sektorów, którzy są zainteresowani zaoferowaniem swoim klientom ubezpieczeń na co najmniej kilku rynkach jednocześnie. Tego typu paneuropejskie programy chce wdrażać zarówno we współpracy z branżą finansową (fintechy, banki, instytucje płatnicze), jak i innymi dostawcami towarów i usług dla klientów, np. sklepami internetowymi czy popularnymi platformami i aplikacjami. Jest gotowe także na współpracę z insurtechami specjalizującymi się w rozwijaniu własnych platform dystrybucyjnych. Wachlarz produktowy ma być szeroki i uzależniony od potrzeb partnera i wspólnie wypracowanych pomysłów na ciekawe uzupełnienie jego głównej oferty.

Przeczytajcie także: Ubezpieczenia komunikacyjne wracają do SkyCash

– W ostatnich latach niesamowicie rozwinęły się biznesy oparte na technologii, bazujące na aplikacjach, cyfrowej komunikacji, zdalnej dostępności. Widzimy perspektywę, aby coraz szerzej pojawiały się w nich ubezpieczenia jako narzędzie dostarczające wartość dodaną, wyróżniające danego dostawcę, wspierające lojalność klienta, zwiększające średnią wartość koszyka, a my te ubezpieczenia jesteśmy w stanie sprawnie dostarczyć – mówi Marat Nevretdinov. – Przy czym wierzę, że jeśli sprzedaż ubezpieczeń w modelu embedded ma się udać, to musi zostać zbudowana dużo głębsza świadomość klientów niż w przypadku dotychczasowych modeli sprzedaży affinity, w których klient nierzadko nie wiedział, co kupuje i jak mu się to przyda. Tutaj klient będzie podejmował samodzielną decyzję, musi więc widzieć w produkcie ubezpieczeniowym realną wartość – dodaje. HDI Embedded zamierza odpowiedzieć na to wyzwanie, dostarczając ubezpieczenia dobrze osadzone w produkcie czy usłudze, którym towarzyszą, wpisujące się w łańcuch tworzenia wartości u partnera oraz z przejrzystymi i dobrze skrojonymi warunkami.

Swoje produkty HDI Embedded jest gotowe oferować również w modelu white label. Wszystko zależy od preferencji partnera. Ubezpieczyciel nie zamierza się afiszować swoją marką – z perspektywy końcowego klienta ubezpieczenie ma być dodatkiem do podstawowego produktu w palecie usług oferowanych mu przez daną firmę. Z kolei dostawcą ochrony – w zależności od specyfiki poszczególnych projektów – może być sama Europa Ubezpieczenia, ale też lokalne spółki z grupy, które dotychczas współpracowały z partnerami z danego regionu.

Stawiając na paneuropejskie programy i skalowalne produkty, HDI Embedded nie mogło zaniedbać przygotowania od strony technologicznej. Przede wszystkim cały projekt budowany jest w technologii chmurowej i będzie docelowo dostępny w środowiskach każdego z głównych dostawców usług chmurowych, tak aby partner biznesowy mógł wybrać najdogodniejszą dla niego opcję. – Zrobiliśmy dokładną analizę tego, czego potrzebują nasi partnerzy biznesowi i czego oczekują klienci. Z perspektywy partnera najważniejsze jest, aby wdrożenie ubezpieczeń do oferty było szybkie i bezbolesne – mówi szef projektu. Precyzuje, że dzięki wypracowywanym na nowo przez zespół Europy rozwiązaniom bazującym na nowoczesnych API czas implementacji ma być liczony w tygodniach. – Z kolei klienci potrzebują osadzenia w kontekście, czyli ta technologia, którą budujemy, musi być na tyle uniwersalna, aby móc się dopasować do procesu sprzedaży, dajmy na to, lodówki, ale i wycieczki – wyjaśnia.

Przeczytajcie także: Przy okazji zakupu ubezpieczenia będziecie mogli kupić abonament na mycie auta

Marat Nevretdinov podkreśla także, że ważnym czynnikiem, który może odpowiadać za sukces modelu embedded, jest umiejętne zarządzanie danymi. – Przede wszystkim powinniśmy móc i sobie wewnętrznie, i naszemu partnerowi pokazywać właściwe dane, które jeśli nam nie idzie, odpowiedzą na pytanie, dlaczego nie idzie, a jeśli idzie dobrze, to pokierują nas ku dalszemu wzmocnieniu. Ale to jest dopiero pierwszy krok. Bo jeśli mamy mówić o kontekstowości, to organizacja musi mieć zdolność do przetwarzania danych zewnętrznych. Tak aby można było zaoferować w odpowiednim momencie klientowi produkt, którego potrzebuje, za cenę, którą jest w stanie zaakceptować – mówi szef HDI Embedded. – Wbrew temu, czego można by się spodziewać, są partnerzy skłonni się tymi danymi z ubezpieczycielem dzielić. To dojrzałe technologiczne biznesy, które rozumieją, że dane do podstawa i bez nich będziemy strzelać ślepo, tylko irytując klienta– dodaje.

Mimo silnego wymiaru technologicznego HDI Embedded ma pozostać biznesem budowanym na relacjach. Międzynarodowy zespół sprzedażowy, który właśnie się tworzy, ma być blisko lokalnych partnerów z różnych rynków, by wspólnie z nimi rozwijać projekty skrojone do ich potrzeb. – Kierujemy się tą samą zasadą, która nam przyświeca w Europie Ubezpieczenia: dla nas każdy partner jest najważniejszy – podkreśla Marat Nevretdinov.

KATEGORIA
INSURTECH
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies