Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
AKTUALIZACJA (OST. AKAPIT)
PZU zaatakowane przez hakerów. Firma ostrzega, że mogą wystąpić zakłócenia w funkcjonowaniu jej serwisów

Wcześniej z problemami technicznymi zmagały się m.in. GPW oraz operator systemu Blik

Grupa PZU poinformowała za pośrednictwem mediów społecznościowych o ataku cybernetycznym na swoje systemy IT. Do zdarzenia miało dojść dzisiaj rano. Firma zapewnia, że monitoruje sytuację i na bieżąco przywraca funkcjonowanie systemów.

Przeczytajcie także: Zaprezentowano Xiaomi Smart Band 8

W swoim krótkim komunikacie instytucja prosi o wyrozumiałość i jednocześnie uprzedza, że w najbliższych dniach działanie niektórych aplikacji może ulec spowolnieniu. Dla przykładu nie można się obecnie zalogować do aplikacji mojePZU. Na razie nie podano, kto mógł stać za atakiem. Do podobnych incydentów dochodzi niemal każdego dnia, ale jeśli jakaś instytucja informuje o nich od razu, można wnioskować, że atak był naprawdę poważny.

Przeczytajcie także: Płatności Blik trafią do sklepów współpracujących z Portmonetką

Wczoraj o problemach technicznych informowała Giełda Papierów Wartościowych – instytucja podawała, że występują czasowe zakłócenia w dostępie do serwisów informacyjnych: gpw.pl, newconnect.pl, gpwcatalyst.pl, tge.pl, gpwbenchmark.pl, 4Brokernet, bondspot.pl. Podmiot zapewniał, że podjęto działania w celu zapewnienie ciągłości ich działania. Z kolei na początku tygodnia o problemach z funkcjonowaniem Blika informował jego operator, PSP.

Aktualizacja

Instytucja podała, że padła ofiarą ataku DDoS (distributed denial of service), który polega na zakłóceniu działania usług poprzez generowanie dużego ruchu przez cyberprzestępców. Do ataku użyto kilkudziesięciu serwerów rozsianych na całym świecie.

PZU zapewniło jednocześnie, iż w pełni zadziałały systemy automatyczne i zespoły odpowiedzialne za neutralizację zagrożeń informatycznych. W efekcie udało się uniknąć wycieku danych klientów. Według szacunków PZU utrudnienia mogą potrwać do poniedziałku 24 kwietnia br.

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies