Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
System subskrypcyjny w sprzedaży. Jak go wprowadzić w salonach stacjonarnych i sklepach online

Płacić za towary i usługi można na kilka różnych sposobów od tradycyjnego przelewu po Blika. Jednak jak subskrybować lub wprowadzić taką usługę do oferty?

Model biznesowy oparty na subskrypcji przekonuje do siebie coraz więcej przedsiębiorców. Mając stałych klientów, którzy co miesiąc płacą za naszą usługę bądź produkt, wiemy, jakich zysków możemy się spodziewać i z jakimi kosztami będzie się to dla nas wiązać. Na tej podstawie możemy więc łatwo skalować nasz biznes i odczuwać wysoki komfort dzięki przewidywalności. Niewiele aspektów będzie nas mogło z miesiąca na miesiąc zaskoczyć.

Co zrobić, żeby dołączyć do subskrypcyjnej rewolucji i czerpać korzyści, które niesie za sobą ten model? Najlepiej skorzystać z już istniejących rozwiązań. W końcu nie ma potrzeby wymyślania koła nowo, jeżeli na rynku są firmy takie jak WeSub, które od lat specjalizują się w tworzeniu narzędzi subskrypcyjnych. Stworzone przez WeSub narzędzia, umożliwiają dodanie subskrypcji jako metody płatności do ofert dostawców oraz producentów sprzętu i usług. Skoro mówimy o liczbie mnogiej, czym przygotowane narzędzia się wyróżniają?

Przeczytajcie także: Nowe zegarki w ofercie Garmina z funkcją ładowania energią słoneczną

Odpowiedź jest prosta – sposobem integracji. Każdy biznes jest inny, a kanały sprzedaży mogą być różne. Subskrypcja nie ogranicza się bowiem jedynie do e-commerce. Żeby pokryć potrzeby wszystkich przedsiębiorców, niezbędne było stworzenie narzędzi odpowiednich dla różnych form dystrybucji.

Rozpoczynając od sprzedaży online, narzędzia WeSub takie jak RentApi oraz RentPlug umożliwiają integrację na różnych poziomach sklepu. Najprostszym sposobem jest wdrożenie pluginu, czyli interaktywnego przycisku widocznego na kartach wspólnie wybranych produktów, których subskrypcję chcemy umożliwić naszym klientom. Dzięki temu bezpośrednio z poziomu produktu klient po kliknięciu widocznego przycisku przeniesiony zostanie do systemu RentPay, w którym pozna ofertę subskrypcji.

Przykładem takiej integracji jest np. iiyama-sklep i widoczny przycisk „wynajmij”. Warto bowiem dodać, że komunikacja ustalana jest bezpośrednio z partnerem. Zarówno wygląd, jak i treść przycisku jest w pełni dopasowywana w zależności od przyjętej strategii promowania tej formy płatności.

RentApi, jest natomiast rozwiązaniem umożliwiającym integrację bezpośrednio z poziomu koszyka zakupowego. Oczywiście możemy przy produktach dodać informacyjną cenę subskrypcji, jednak rozpoczęcie transakcji nastąpi dopiero po wybraniu metody płatności. Ten model umożliwia subskrypcję wielu przedmiotów równocześnie i stawia subskrypcję na równi z metodami płatności takimi jak Blik, PayPo czy Przelewy24. Tego typu integrację WeSub przeprowadził już z firmą iDream.

Subskrypcję bez problemu wprowadzić można również do salonu stacjonarnego. Otwierana bezpośrednio z poziomu przeglądarki aplikacja RentDealer pozwala na samodzielne przygotowywanie ofert subskrypcji oraz przeprowadzenie transakcji od początku do końca w sklepie stacjonarnym. Dzięki temu klient jeszcze tego samego dnia opuszcza lokal z subskrybowanym sprzętem. Subskrypcję stacjonarną już teraz testować można w salonach Komputronik. Jest to przykład o tyle wyjątkowy, że transakcję zawrzemy tam zarówno jako osoba prywatna, jak i jako firma.

WeSub w swojej ofercie ma również rozwiązania szyte na miarę. Jeżeli podstawą Twojego biznesu jest sprzedaż poprzez handlowców – nie ma problemu. Udostępnimy Ci narzędzie, dzięki któremu będą mogli oni samodzielnie przygotowywać i wysyłać oferty do zainteresowanych klientów.

Niezależnie od tego, jaką formę integracji wybierzemy, wszystkie transakcje ostatecznie trafiają do RentPay, który umożliwia w pełni online’owe subskrybowanie. To właśnie on jest kluczowy dla subskrypcji jako metody płatności, pozostałe wspomniane narzędzia to jedynie ścieżka dotarcia do tego systemu.

Przeczytajcie także: Zrezygnowali z własnej aplikacji Tankuj24, teraz wprowadzają konkurencyjną

Warto również wspomnieć, że oferty subskrypcji przedstawiane są na wiele sposobów. Najważniejsza jest więc rozmowa, która umożliwi wspólne ustalenie ścieżki rozwoju nowego produktu. Firma WeSub nie ogranicza swojego wsparcia jedynie do udostępnienia narzędzia, wspólnie działa na rzecz promocji nowej oferty, a przy tym otwarta jest na różne rozwiązania – promowanie subskrypcji w Twoim sklepie pod własnym logiem, jako swojego narzędzia, stworzenie wspólnego produktu opartego o nową nazwę własną i pełną komunikację (jak w przypadku stworzonego wraz z firmą Komputronik Weź Suba), ale umożliwia też całkowite przejęcie steru i promowanie subskrypcji wyłącznie pod marką partnera.

Z ostatniego rozwiązania korzystają salony Zbita Szybka w całym kraju. W każdym z nich można zawrzeć Umowę Subskrypcji, jednak na żadnym etapie nie wspominają oni o tym, że produkt powstał przy współpracy z firmą zewnętrzną.

Subskrypcja sama w sobie jest na tyle elastyczna, że nośniki technologiczne, które pozwalają nam na korzystanie z jej dobrodziejstw, również powinny zachowywać pewną plastyczność. Narzędzia WeSub stale ewoluują i dopasowują się do zmieniających się potrzeb, w ścisłej współpracy z partnerami, którzy zaufali firmie na tyle, by zdecydować się na dodanie subskrypcji jako metody płatności do swojej oferty.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies