
To kolejna edycja konferencji PSPR Day, organizowanej przez Polskie Stowarzyszenie Public Relations
24 października 2025 roku w Warszawie odbędzie się kolejna edycja konferencji PSPR Day, organizowanej przez Polskie Stowarzyszenie Public Relations. Tegoroczne wydarzenie odbędzie się pod hasłem „Człowiek i Maszyna” i skupi się na tym, jak dynamiczne zmiany technologiczne, społeczne i psychologiczne wpływają na kształtowanie komunikacji, roli PR-u oraz kondycji ludzi pracujących w tym zawodzie. Serwis cashless.pl jest patronem medialnym wydarzenia.
Tematyka PSPR Day 2025 koncentruje się wokół trzech głównych obszarów: człowieka, jako podmiotu odpowiedzialnego za przekaz i strategię komunikacyjną, maszyny, rozumianej jako coraz powszechniejsze narzędzie – przede wszystkim sztuczna inteligencja – wpływające na procesy komunikacyjne, oraz otoczenia, które staje się coraz bardziej zdominowane przez algorytmy, platformy cyfrowe i niestabilność informacyjną.
W części poświęconej człowiekowi uczestnicy usłyszą m.in. Ewę Wójcikowską, stratega komunikacji i założycielkę Hubu PR Trufle.PRO, która podejmie temat wypalenia zawodowego w branży PR. Dr Dagmara Prystacka oraz Anna Kiryjow-Radzka zaprezentują premierowy raport na temat kondycji branży PR w Polsce w 2025 roku, omawiając zarówno obecne wyzwania, jak i prognozy na najbliższe lata. O odporności psychicznej i nowym podejściu do przywództwa w komunikacji opowie Joanna Andryszczak, trenerka i mentorka liderów komunikacji. Z kolei Mariusz Augustyniak skoncentruje się na komunikacji wewnętrznej i transformacji kultury organizacyjnej.
Drugi blok tematyczny, „Maszyna”, poświęcony zostanie sztucznej inteligencji i jej wpływowi na praktykę komunikacyjną. Głos zabiorą tu m.in. Mikołaj Sznajder, ekspert ds. AI w komunikacji, oraz Mateusz Malinowski, który przybliży perspektywę technologii z poziomu operacyjnego. Aspekt prawny i etyczny stosowania sztucznej inteligencji w działaniach komunikacyjnych omówi dr Damian Flisak, specjalista w zakresie prawa nowych technologii.
Trzecia część konferencji, zatytułowana „Otoczenie”, skupi się na funkcjonowaniu mediów w czasach algorytmizacji i cyfrowej polaryzacji. Uczestnicy wezmą udział w debatach na temat roli big techów w kształtowaniu informacji, wpływu AI na kampanie polityczne oraz wyzwań, jakie stoją przed komunikatorami w świecie podlegającym radykalnym zmianom percepcji i zaufania społecznego.