Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Klarna nawiązała współpracę z OpenAI. ChatGPT stanie się asystentem zakupowym

Początkowo rozwiązanie ma być dostępne w USA i Kanadzie, ale z czasem trafi też na inne rynki

Fintech Klarna poinformował o nawiązaniu współpracy z OpenAI, czyi podmiotem opracowującym ChatGPT. Efektem jest stworzenie narzędzia, które ma ułatwiać zakupy. Z rozwiązania początkowo będą mogli korzystać subskrybenci ChatGPT Plus w USA i Kanadzie, ale firma zapewnia, że z czasem stanie się ono dostępne także w innych regionach.

Przeczytajcie także: Liczba wpłatomatów w Polsce po raz pierwszy przekroczyła 10 tys.

ChatGPT to bot konwersacyjny, o którym głośno zrobiło się pod koniec ubiegłego roku. Narzędzie z pomocą przekazanych mu danych m.in. generuje odpowiedzi na zadane pytania. I właśnie ta funkcja ma pomóc klientom Klarny. Użytkownik może zapytać bota o najlepsze słuchawki do 200 zł, prezent dla matki, która lubi uprawiać kwiaty, albo buty, które będą pasować do innych części ubioru. Jeżeli odpowiedź maszyny okaże się niepełna lub niesatysfakcjonująca, można dalej prowadzić konwersację, zadając kolejne pytania i dorzucając wskazówki.

Odpowiednią wtyczkę znaleźć można na stronie OpenAI. Narzędzie w swojej odpowiedzi wskaże nie tylko produkt, ale też przekieruje do niego, by przyspieszyć zakupy. W teorii bot ma poznawać konkretnego klienta, więc z czasem jego propozycje będą coraz bardziej spersonalizowane. A to o tyle ciekawe, że z usług Klarny korzysta już globalnie 150 mln osób – dane pochodzące od tak licznej grupy mogą w zauważalny sposób poprawić działanie bota.

Przeczytajcie także: Nadciąga mObywatel w nowej odsłonie

A tymczasem polskich klientów Klarny może zainteresować zapowiedź pojawienia się na naszym rynku nowej usługi: latem spółka zamierza wprowadzić funkcję Pay in 3, czyli możliwość płatności za zakupy w trzech ratach 0 proc. Instytucja ogłosi też niedługo zawiązanie pierwszego partnerstwa nad Wisłą, w ramach którego uruchomi płatności w sklepie stacjonarnym. Jednocześnie fintech ograniczył w Polsce możliwość korzystania z jednorazowych, wirtualnych kart Visa do płatności za zakupy w sklepach spoza listy współpracujących ze spółką, o czym więcej przeczytacie w tym tekście.

KATEGORIA
FINTECHY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies