Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
InPost rozwija się w Wielkiej Brytanii. Firma uruchomiła tam już 5 tys. paczkomatów

Wcześniej podmiot podawał, że na koniec 2022 roku obsługiwał na wszystkich rynkach blisko 28 tys. automatów paczkowych

InPost podzielił się danymi na temat rozwoju usług paczkomatowych w Wielkiej Brytanii – firma postawiła w tym kraju 5 tys. maszyn. Gracz z rynku logistycznego dodał, że tamtejsi klienci mogą nadawać i odbierać swoje przesyłki z pomocą około 290 tys. skrytek.

Przeczytajcie także: Cinkciarz udostępnia startery z kartami wielowalutowymi

Jak przekonuje InPost, niemal połowa mieszkańców Londynu, Birmingham i Manchesteru mieszka w promieniu siedmiu minut spacerem od najbliższego paczkomatu. Urządzenia można znaleźć na stacjach kolejowych i benzynowych czy przy supermarketach. Podobnie wygląda to w innych krajach, w których działa InPost: pod koniec 2022 roku mogliście przeczytać, że paczkomaty uruchomiono na ponad 20 stacjach rzymskiego metra.

Z danych udostępnionych przez operatora automatów paczkowych wynika, że na koniec 2022 roku działało ich łącznie blisko 28 tys. Zdecydowana większość, bo ok. 19,3 tys., stoi w Polsce. Drugi na liście jest wspomniany już rynek brytyjski. Na koniec września przeszło 1,6 tys. maszyn działało też we Francji.

Przeczytajcie także: Upadł Silicon Valley Bank

W styczniu InPost podawał, że w 2022 roku dostarczył blisko 745 mln przesyłek, czyli o 44 proc. więcej niż rok wcześniej. Zdecydowana większość z nich, bo ponad 508 mln paczek (wzrost o 20 proc.), trafiła do polskich odbiorców. Oznacza to, że średnio każdego dnia dostarczano u nas prawie 1,4 mln przesyłek. Podmiot podał jednak, że w okresie przedświątecznym było to nawet 5 mln przesyłek dziennie.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies