Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Cashless Club i ranking wpływowych kobiet. Zobaczcie, co się działo

Wydarzenie, podczas którego ogłosiliśmy wyniki piątej, jubileuszowej edycji Rankingu najbardziej wpływowych kobiet w polskiej branży płatniczej, odbyło się w miniony czwartek w Warszawie

Cashless Club to wieczorne spotkania kilkudziesięciu ekspertek i ekspertów zaproszonych przez redakcję cashless.pl, dyskutujących o najważniejszych i najbardziej aktualnych tematach w branży finansowej. Tym razem pretekstem do spotkania było ogłoszenie wyników tegorocznej, piątej już edycji Rankingu najbardziej wpływowych kobiet w polskiej branży płatniczej. Jubileuszowy ranking wygrała Kamila Kaliszyk, dyrektorka ds. rozwoju rynku w Mastercardzie, która wyprzedziła Joannę Erdman, prezeskę Polski Bezgotówkowej oraz Joannę Seklecką, prezeskę eService.

– Z własnego doświadczenia wiem, że kobiety są ambitne, pracowite, dążą do samodzielności, niezależności finansowej, rozwoju itd., tylko trochę częściej niż mężczyźni potrzebują wsparcia otoczenia. Dajmy więc je sobie nawzajem. To ważne, abyśmy wszystkie codziennie naszą pracą dawały przykład do naśladowania. Dziękuję za dzisiejsze wyróżnienie i jestem dumna, że mogę je odbierać wśród tylu wspaniałych kobiet – powiedziała zwyciężczyni rankingu przyjmując z rąk redaktora naczelnego cashless.pl Jacka Uryniuka okolicznościowy dyplom.

Przeczytajcie także: Zgłoście swoją firmę do Mapy polskiego fintechu 2023

Tegoroczna edycja rankingu była wyjątkowa nie tylko ze względu na mały jubileusz. Pracując nad nią postanowiliśmy zmodyfikować nieco zasady rankingu. Elementem tych zmian była m.in. rezygnacja z rankingu wschodzących gwiazd, który przez kilka ostatnich lat towarzyszył Rankingowi najbardziej wpływowych kobiet. W tym roku zamiast tego ogłosiliśmy listę wschodzących gwiazd, a więc kobiet, które w branży płatniczej mają mniejsze doświadczenie, ale prezentują sobą potencjał do wywierania pozytywnego wpływu na rozwój sektora płatności w Polsce w najbliższych latach.

Na tegorocznej liście wschodzących gwiazd polskiej branży płatniczej, znalazły się (w kolejności alfabetycznej): Joanna Barbrich, ekspertka KIR, Anna Chwedczuk, product manadżerka oraz Rita Sobczyk, managerka ds. wdrożeń z Fiserv Polska, Anna Drabkowska, menadżerka ds. marketingu i produktów w Polsce Bezgotówkowej, Patrycja Sawicka, senior data scientist w Visa i Joanna Wencel, starsza administratorka systemów IT w SGB.

Przeczytajcie także: Zapraszamy na premierę raportu Insurtech w Polsce vol. 2

W trakcie czwartkowego Cashless Club głos zabrał Adrian Kurowski, dyrektor generalny Visy w Polsce. – Pracuję w globalnej korporacji, która, jak może się wydawać, w sposób sztuczny narzuca pewne parytety, jeśli chodzi o pozycję kobiet w organizacji. Warto jednak zdać sobie sprawę z tego, że jeżeli nie będzie takich impulsów, to zmiana sytuacji w sposób ewolucyjny zajmie nam dużo więcej czasu. Trzeba też podkreślić, że wspierając taki projekt jak Ranking wpływowych kobiet walczymy o równouprawnienie kobiet, a nie o dyskryminację mężczyzn, dbamy o większą różnorodność. A co się dzieje, gdy różnorodności nie ma, pokazuje przykład Rosji. Gdyby w otoczeniu Putina były kobiety, wojny na Ukrainie z pewnością by nie było – powiedział Adrian Kurowski, a jego słowa zostały nagrodzone brawami gości.

Podczas czwartkowego wydarzenia głos zabrała również Marta Życińska, wiceprezeska ds. globalnego marketingu produktowego i B2B w Mastercard. – Jestem ogromnie dumna z tego, że Mastercard po raz kolejny jest partnerem Rankingu wpływowych kobiet, inicjatywy, która działa na rzecz równouprawnienia na rynku pracy między kobietami a mężczyznami. A że jest to wciąż potrzebne, pokazują statystyki. Wg danych Unii Europejskiej, w 2021 r. kobiety zarabiały średnio 14 proc. mniej niż mężczyźni zatrudnieni na tych samych stanowiskach. Inne dane pokazują, że na 140 spółek giełdowych we władzach jedynie 17 proc. znajdują się kobiety. Co gorsza od dłuższego czasu te statystyki nie poprawiają się, w czym przeszkodziła m.in. pandemia koronawirusa, która wiele kobiet zatrzymała w domach i zmiotła z rynku pracy – powiedziała przedstawicielka Mastercarda.

Przeczytajcie także: Już ponad 10 mln kart dodano do "pay"-ów w Polsce

Gościem specjalnym ostatniego Cashless Club była Ludwika Włodek, publicystka, dziennikarka, socjolożka, wykładowczyni na Uniwersytecie Warszawskim, która zajmuje się m.in. sytuacją kobiet w Azji Środkowej. Ludwika Włodek mówiła o wydarzeniach rozgrywających się właśnie w Iranie. Ich podłożem było wprowadzenie pod koniec lat 70-tych ub. wieku obowiązku noszenia hidżabu, czyli zakrywania włosów w miejscach publicznych. Obecnie trwające protesty wybuchły po śmierci kobiety, pobitej przez policję po aresztowaniu za brak nakrycia głowy.

Partnerami głównymi tegorocznego Rankingu najbardziej wpływowych kobiet w polskiej branży płatniczej oraz poświęconemu mu wydarzeniu z cyklu Cashless Club były firmy Visa i Mastercard. Partnerem merytorycznym projektu była fundacja Polska Bezgotówkowa a partnerem wspierającym – firma Tag Systems. Raport, w którym znajdziecie pełne wyniki rankingu, jego metodykę oraz komentarze ekspertów możecie pobrać, klikając w banner poniżej.

KATEGORIA
PATRONATY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies