Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Coraz więcej biometrii. Ingenico chce, by klienci płacili skanując dłoń

Twórcy tego rozwiązania zapewniają, że jest ono bezpieczniejsze niż np. biometria twarzy

Firma Ingenico poinformowała, że we współpracy z Fujitsu Frontech North America wprowadzi na rynek terminale z funkcją biometryczną. Nowość pojawi się w urządzeniach Axium, współpracujących z platformą Android. Do identyfikacji klientów wykorzystana zostanie struktura naczyń krwionośnych dłoni – unikalna dla każdego człowieka.

Przeczytajcie także: Zmiany w regulaminie Allegro Pay

Korzystanie z tego rozwiązania wymaga wcześniejszej rejestracji klienta – może się ona odbyć w sklepie. Z pomocą umieszczonego w sprzęcie sensora NIR (czujnik bliskiej podczerwieni) skanowana jest dłoń konsumenta. Następnie obraz naczyń krwionośnych jest tokenizowany i powiązany z kartą płatniczą klienta – dane te przechowywane są w chmurze Ingenico. Podczas samych zakupów nie będzie już wymagane używanie karty czy telefonu – wystarczy przesunąć rękę nad czytnikiem.

Firmy odpowiedzialne za to narzędzie zapewniają, że przynosi ono korzyści nie tylko klientom, ale też sprzedawcom, bo np. przyspiesza płatność i pomaga rozładować kolejki. Jednocześnie rozwiązanie ma być bezpieczne, nawet w zestawieniu z innymi technologiami biometrycznymi – przestępcy mogą zeskanować twarz klienta, zdobyć jego odciski palców, ale z naczyniami krwionośnymi sprawa jest bardziej skomplikowana.

Przeczytajcie także: Blue Media zastrzegły nowe logo Autopay

Temat jest o tyle ciekawy, że inne firmy spróbują przekonać klientów i sprzedawców do własnych rozwiązań biometrycznych. Zaledwie wczoraj mogliście przeczytać w serwisie cashless.pl, że firmy Toshiba Global Commerce Solutions oraz PopID nawiązały współpracę, której efektem jest samoobsługowy punkt sprzedażowy Toshiba Pro-X Hybrid Kiosk z funkcją skanowania twarzy. Rozwiązanie hybrydowe opracowuje z kolei polski fintech PayEye.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies