Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Płatności odroczone trafią do AliExpress. Firma chce w ten sposób zwiększyć sprzedaż w Europie

Początkowo rozwiązanie będzie dostępne w Niemczech, Hiszpanii oraz Francji, a później także w innych krajach

Europejscy klienci AliExpress będą mogli skorzystać z nowej opcji płatności: Pay After Delivery, czyli zapłacić po dostawie. Usługa najpierw pojawi się w Hiszpanii, Francji oraz za naszą zachodnią granicą, ale odpowiedzialne za nią podmioty nie zamierzają ograniczać się do tych rynków – z czasem rozwiązanie powinno być dostępne także w innych krajach.

Przeczytajcie także: Płatności Blik na giełdzie kryptowalutowej

Nowa usługa to efekt partnerstwa spółek należących do Alibaby z bramką płatniczą Checkout.com oraz fintechem Splitit. Ten ostatni ma siedzibę w Atlancie i jest notowany na giełdzie w Australii. Firma tworzy rozwiązania z zakresu BNPL (buy now, pay later, czyli kup teraz i zapłać później), które następnie udostępnia innym podmiotom, by mogły ich używać pod własną marką. Po stronie Alibaby współpraca objęła nie tylko AliExpress, ale też Alipay, czyli popularne w Chinach narzędzie płatnicze. O zawirowaniach wokół jego operatora, firmy Ant, przeczytacie więcej w tym tekście.

Przeczytajcie także: VeloBank pomoże opłacić rachunki za gaz

Wprowadzana funkcja nie wymaga od klientów np. rejestrowania się w kolejnym serwisie – podczas zakupów na platformie AliExpress mogą skorzystać z posiadanej już karty. W trakcie płatności odpowiednia kwota zostanie zablokowana, a gdy klient potwierdzi odbiór towaru, pieniądze trafią do sprzedawcy. Nie jest to zatem najbardziej dziś rozpowszechniona forma BNPL, w której płatność jest rozkładana na raty, a koszty z tym związane są przenoszone na sprzedawcę. The Wall Street Journal przekonuje, że Alibaba chce zachęcić zagranicznych klientów do zakupów, bo na swoim głównym rynku, w Chinach, notuje słabsze wzrosty sprzedaży.

KATEGORIA
FINTECHY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies