Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
ZBP: ponad 12 mln Polaków korzysta wyłącznie z bankowości mobilnej. To dane z najnowszej edycji raportu Netbank

Z dokumentu wynika także, że na koniec II kw. ponad 18 mln klientów indywidualnych aktywnie bankowało z pomocą smartfona

Związek Banków Polskich opublikował raport Netbank, zawierający informacje o popularności bankowości internetowej i mobilnej w Polsce. Dokument dotyczy II kw. 2022 r., a wynika z niego m.in., że na koniec czerwca obowiązywało w naszym kraju ponad 40 mln umów umożliwiających dostęp do bankowości internetowej. W porównaniu z analogicznym kwartałem roku poprzedzającego oznacza to wzrost o przeszło 6 proc.

Przeczytajcie także: Będzie trzecia aplikacja do płatności za parkowanie w Warszawie

Z raportu można się także dowiedzieć, że liczba klientów indywidualnych, korzystających aktywnie (przynajmniej raz w miesiącu) z bankowych usług elektronicznych, sięgnęła w czerwcu przeszło 21,6 mln. To mniej niż w kwartale poprzedzającym (spadek o ok. 0,7 proc.), ale o ponad 6 proc. więcej niż w analogicznym kwartale 2021 r. ZBP podał również, że w porównaniu z czerwcem 2021 roku średnia wartość przelewu klienta indywidualnego wzrosła o niespełna 30 proc., a średnia liczba tych przelewów zwiększyła się o niecałe 2 proc.

Wciąż rośnie liczba aktywnych użytkowników bankowych aplikacji mobilnych. O ile w II kw. 2021 roku było ich ok. 15,1 mln, o tyle miniony kwartał zakończył się wynikiem ponad 18 mln. Oznacza to wzrost o prawie 20 proc. Z raportu wynika też, że 67 proc. osób aktywnie korzystających z bankowości mobilnej (ponad 12 mln) to klienci "mobile only", czyli używający bankowości elektronicznej wyłącznie za pośrednictwem aplikacji. W porównaniu z I kw. 2022 roku przybyło takich osób 21 proc.

Przeczytajcie także: KNF wyraził zgodę na przejęcie Diners Club w Polsce

W raporcie ZBP znalazły się także statystyki dotyczące korzystania z bankowości elektronicznej przez firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw. Na koniec czerwca liczba MŚP posiadających dostęp do bankowości internetowej wynosiła prawie 3,5 mln (wzrost o 5 proc. w stosunku kwartalnym). Z podanej grupy blisko 2,3 mln małych i średnich firm aktywnie korzystało z tego rozwiązania w omawianym okresie (oznacza to wzrost o 3 proc. w porównaniu z I kw. 2022 roku, ale już o ponad 11 proc. w odniesieniu do tego samego okresu rok wcześniej).

Komentujący te dane wiceprezes Związku Banków Polskich, Włodzimierz Kiciński, zauważył, że bank w telefonie stał się standardem. Jednocześnie zwrócił uwagę na wzrost średniej wartości przelewu – ma to wynikać z wysokiej inflacji: rosną ceny towarów i usług, za które klienci płacą w formie elektronicznej. Wart uwagi jest też fakt, iż stale rośnie liczba umów bankowości elektronicznej – klienci decydują się na zakładanie rachunków w więcej niż jednym banku. To również może wynikać z wysokiej inflacji: konsumenci poszukują korzystnych ofert oprocentowania swoich oszczędności.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies