Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Zamawiając coś w internecie możecie w trakcie płatności automatycznie zredukować ślad węglowy zakupu. Nowy trend w e-commerce

Badania dowodzą, że niemal dwie trzecie klientów nie kupi nic od sprzedawcy, który ma problemy etyczne (w tym te związane z emisją CO2)

W internecie przybywa kupujących, którzy podczas płatności zgadzają się na dodatkową opłatę, która pozwala zredukować ślad węglowy związany z produkcją i transportem nabywanego towaru – wynika z badania przygotowanego przez ośrodek badawczy Kantar na zlecenie firmy Adyen. – Wszystkie badania pokazują, że wybieramy produkty marek, które realizują cele zrównoważonego rozwoju. Z raportu opracowanego przez nas w tym roku, wynika, że 58 proc. klientów nie kupi nic od sprzedawcy, który ma problemy etyczne (w tym te związane z emisją CO2) w łańcuchu dostaw – mówi Jakub Czerwiński, szef Adyen w Polsce w wywiadzie udzielonym portalowi green-news.pl.

Przeczytajcie także: Ranking instytucji dbających o równość zawodową i społeczną osób LGBT+

Zdaniem Czerwińskiego obecnie powszechne staje się proponowanie klientom w trakcie płatności za produkt lub usługę, by zrekompensowali swój ślad węglowy związany z zakupem. Takie rozwiązanie proponuje m.in. Adyen. Jak to działa?

Platformy obsługujące płatności w sieci oferują oprogramowanie, które w czasie rzeczywistym automatycznie oblicza ślad węglowy związany z danym towarem lub usługą. – My opracowaliśmy takie narzędzie we współpracy z firmą South Pole. Płacąc w sklepie internetowym, klient zaznacza, że chce zrekompensować emisję CO2 związaną z produkcją i transportem kupowanego produktu. Wpłacony przez niego datek automatycznie zasila konto organizacji realizującej projekt, dzięki któremu redukowane są ilości dwutlenku węgla w tym wymiarze, jaki wygenerował ten zakup – tłumaczy Jakub Czerwiński. Dodaje, że pieniądze są wykorzystywane efektywnie, bo nie ma żadnych pośredników, którzy decydują, do kogo i kiedy mają one trafić.

Przeczytajcie także: Adyen pochwalił się udostępnieniem usługi Tap to pay

Dzięki wpłatom internautów Adyen do tej pory sfinansował wiele projektów zrealizowanych w takich krajach jak Zimbabwe, Brazylia, Chile i Indie, ale szuka także podobnych inicjatyw w Polsce. W rozmowie z dziennikarzem green-news.pl szef Adyena zwraca się do krajowych organizacji pozarządowych, by zgłaszały swoje projekty w ramach dwóch platform, pierwszej związanej z redukowaniem śladu węglowego w e-commerce oraz drugiej, w ramach której realizowane są też dodatkowe, określone przez ONZ cele zrównoważonego rozwoju. Więcej na ten temat można przeczytać klikając w ten link.

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies