Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Sposób Revoluta na silne uwierzytelnienie. Fintechowy bank wprowadził "Zaufanych usługodawców"

Dzięki temu w sklepach oznaczonych jako zaufane klienci Revoluta mogą płacić kartami bez konieczności dodatkowego potwierdzania transakcji

Revolut uruchomił w swojej aplikacji nową funkcję o nazwie "Zaufani usługodawcy". Jak informuje klientów, od teraz będą mogli zaznaczyć, którym usługodawcom i sprzedawcom ufają. Przepisy dyrektywy PSD II spowodowały, że od 1 stycznia 2021 r. banki oraz inni wydawcy kart muszą weryfikować, co najmniej na dwa sposoby, tożsamość osoby płacącej online. Chodzi o sprawdzenie czy za zakupy płaci ktoś, kto jest faktycznym właścicielem karty. Nie wszyscy sprzedawcy e-commerce wdrożyli jednak takie rozwiązanie, przez co czasami transakcja może nie dojść do skutku.

Przeczytajcie także: Silne uwierzytelnianie klientów

Revolut informuje zatem, że jeśli płatność kartą nie powiedzie się ze względu na brak zabezpieczeń wymaganych przez PSD II, w aplikacji wyświetli się propozycja dodania usługodawcy lub sprzedawcy do zaufanych. Wtedy każda kolejna płatność na rzecz tego podmiotu zostanie przez bank zatwierdzona, nawet jeśli usługodawca nie poprosił o dodatkowe zweryfikowanie klienta. Użytkownicy aplikacji mogą wyświetlać i edytować listę podmiotów zaufanych w zakładce Ustawienia konta.

Przeczytajcie także: Klienci nie wrócą do sklepu, jeśli byli niezadowoleni z obsługi online

Silne uwierzytelnienie (SCA) oznacza większe bezpieczeństwo transakcji, ale jednocześnie utrudnienie płatności. Po przyjęciu PSD II sklepy internetowe obawiały się, że ich klienci zniechęcą się do zakupu, jeśli proces płatności będzie zbyt złożony lub czasochłonny. Jednym z wyjątków stosowania SCA są właśnie transakcje przeprowadzane u sprzedawców, z których usług klient korzysta regularnie i oznaczył ich jako zaufanych.

Dyrektywa PSD II, która wprowadza obowiązek silnego uwierzytelnienia, definiuje trzy sposoby weryfikacji tożsamości poprzez "coś, co mamy", "coś, co wiemy" i "to, kim jesteśmy". W pierwszym przypadku, może to być telefon komórkowy, który mamy przy sobie, a o którym wydawca kart wie, że należy do nas. Drugi sposób, to na przykład kod PIN. Natomiast to, kim jesteśmy, można sprawdzić stosując rozwiązania biometryczne, czyli na przykład sprawdzając odcisk palca lub używając identyfikacji twarzy.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies